יונדאי i30 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
יונדאי i30 דור שלישי הוצגה באמצע 2016.
הדגם החדש מבוסס על רצפת הדגם הקודם, גדול מקודמו ובעל מרכב קשיח יותר; למרות זאת, המשקל העצמי דווקא הופחת.
שינויים נוספים - מעבר להופעה מבפנים ומבחוץ - נוגעים למערכות ההנעה; כעת מוצע הדגם בישראל עם מנוע 1.4 ל' טורבו, במקום המנוע האטמוספרי הקודם (1.6 ליטר), גם הפעם עם תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל'.
בחו"ל, i30 זו המכונית הראשונה שמוצעת גם בגרסה ספורטיבית, מטעם חטיבה N החדשה של יונדאי; לזו מנוע 2.0 ל' טורבו חזק (250-275 כ"ס) ורשימת שינויים ארוכה, בעיקר בתחומי השלדה וההיגוי.
דירוג הבטיחות במבחני יורו NCAP גבוה - 5 כוכבים (2016). הדגם החדש מוצע בישראל מנובמבר 2017 בגרסת האצ'בק בלבד (בחו"ל - גם סטיישן וליפטבק).
-
עיצוב ונוכחות
i30 נאה למראה, אם כי לא מיוחדת בהופעתה. סולידית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מוצלחת - נעימה למראה ולמגע (בדרך כלל), מורכבת היטב. המרחב לנוסעים מאחור אינו יוצא דופן לחיוב או לשלילה, וכך גם תא המטען.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה נהדרת - חזקה, נעימה (התיבה הדו-מצמדית מוצלחת) ושקטה. החיסרון - צריכת דלק
גבוהה מהמקובל, 10.9 ק"מ/ל' במבחן.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נהדר - נוקשה במידה, כך שמתקבל שילוב מוצלח בין נוחות לריסון מרכב בעומס. עם זאת, נוחות הנסיעה נפגמת בשל בידוד רעשים (כביש, צמיגים, מתלים) לקוי. התנהגות הכביש טובה מאוד.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד. המחיר הרשמי אמנם דומה למקובל בקטגוריה, אבל המוצר עצמו שלם ומגובש.
-
סיכום
אהבנו.