אחת המכוניות הקלאסיות היפות ביותר שיוצרו אי-פעם, יגואר E-טייפ משנות ה-60, מצטרפת למהפכה החשמלית. יצרנית הרכב הבריטית הודיעה כי תחל עוד שנתיים בייצור גרסה חשמלית של ה-E-טייפ, זאת לאחר שמכונית תצוגה שרמזה על כך זכתה לביקורות חיוביות - ואף שימשה כרכב החתונה של הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל.

ה-E-טייפ החשמלית תיוצר על-ידי חטיבת הקלאסיות של יגואר לנד רובר, שאחראית בין היתר גם על ייצור מהדורות מוגבלות של דגמי עבר כמו E-טייפ בנזין ולנד רובר דיפנדר. ניתן יהיה להזמין אותה כמכונית מוכנה, או להביא את ה-E-טייפ שלכם ולקבלה חזרה כחשמלית.

יגואר לא מפרסמת בינתיים את המפרט הטכני, אך צפו לנתונים טובים לפחות כמו דגם התצוגה. זה הציע הספק מרבי של 299 כ"ס, מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 40 קילוואט-שעה וטווח נסיעה של 274 ק"מ לפחות. ביגואר מצהירים כי ההסבה כמעט ולא גובה מחיר מבחינת משקל וניהוג, שכן מערך המצברים שוקל כמו מנוע הבנזין שמוסר.

יגואר E-טייפ הקלאסית תוסב לחשמלית


מכיוון שחלק מה-E-טייפ נחשבות כיום לפריט אספנות יקר ערך, ביגואר גם מרגיעים את מי שחושש שהערך האספני של מכוניתם ייפגע. את כל החלקים שיוסרו בתהליך ההסבה ניתן יהיה להחזיר, ולהשיב למכונית את אופי הבנזין המקורי. גם העיצוב הנהדר לא נפגע, אם כי יגואר תציע למי שירצה שינויים שונים - בהם תאורת לד קדמית ומערכת מולטימדיה.

יגואר E-טייפ הקלאסית תוסב לחשמלית


עוד פרטים על ה-E-טייפ החשמלית צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים, כולל מחיר. שיווק מכוניות ראשונות יחל בקיץ 2020.