יצרנית הרכב טויוטה הכריזה על שיתוף פעולה עם קונצרן הטכנולוגיה היפני סופטבנק (SoftBank). במסגרתו, תוקם חברה חדשה המכונה "מונט" (Monet), חיבור של המילים Mobility Network (רשת תחבורה).

החברה החדשה, ש-50.25% מהמניות בה יוחזקו על-ידי סופטבנק והיתר על-ידי טויוטה, תופקד על פיתוח מערכות תחבורה חכמות - ובפרט על חיבור תשתיות הרכב המקושר של טויוטה עם מערכות האינטרנט של הדברים (IoT) של סופטבנק.

מונט תבחן דרכים בהן ניתן להציע שירותי תחבורה שיתופיים - עם נהג אנושי בשלב הראשון ובלי בהמשך. שיתוף הפעולה יצא לדרך עד סוף שנת הכספים הנוכחית (אפריל 2019), כאשר בתחילה יכלול שירות הסעות לפי דרישה לעסקים.

טויוטה הכריזה על שת
נשיא טויוטה, אקיו טויודה (מימין) ומאסאיושי סאן, נציג סופטבנק (במרכז)


במחצית השנייה של 2020 יושק שירות רכב אוטונומי חשמלי, שיתבסס על רכב התצוגה אי-פאלט (e-Pallete) שנחשף בתחילת השנה. זהו רכב ללא נהג שישמש לשירותי הסעה לפי דרישה (למשל בהזמנה על-ידי יישומון), כמערכת הסעת המונים אוטונומית בקווים קבועים ולצורכים עסקיים, למשל משלוחי סחורה בין עסקים או מעסק ללקוח.



על-פי הודעת טויוטה וסופטבנק, מונט תתוקצב בתחילה בשני מיליארד ין (כ-64 מיליון שקל). בהמשך תקצובה יוגדל ל-10 מיליארד ין (כ-319 מיליון שקל). השירותים שיפותחו על-ידי החברה החדשה יושקו תחילה ביפן, אך בטויוטה מייעדים אותם בהמשך גם למדינות נוספות.