מכונית התצוגה של פורשה מתערוכת ז'נבה האחרונה, מישן אי קרוס טוריזמו (Mission E Cross Turismo), אושרה לייצור סדרתי. יצרנית מכוניות הספורט הודיעה על כך רשמית, חודשים ספורים לפני שהמישן אי סדאן הסדרתית מגיעה אף היא לייצור - תחת השם טאייקאן (Taycan).

גרסת הסטיישן, שככל הנראה תכונה "טאייקאן קרוס טוריזמו", תציע יכולת שטח קלה תודות למרכב מוגבה עם מתלים מתכווננים ומצבי נהיגת שטח - תוכניות שונות של בקרת היציבות להתמודדות עם משטחים חלקים כמו חול ובוץ.

בדומה למישן אי סדאן, הסטיישן צפויה להיות דומה למדי למכונית התצוגה. זה אומר שהיא תציע אורך של כ-495 ס"מ, רוחב של כ-199 ס"מ וגובה של כ-142 ס"מ. פורשה מבטיחה הנעה חשמלית עם 600 כ"ס וטווח נסיעה של 500 ק"מ בין טעינות (בתנאי מעבדה לפי תקן ה-NEDC הישן).

רשמי: פורשה תייצר סטיישן-שטח חשמלית


הקרוס טוריזמו מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ובתוך פחות מ-12 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש. מיותר לציין שאם תנסו זאת, טווח הנסיעה שלכם ירד מהר לא פחות. מזל אם כן שפורשה מבטיחה אפשרות טעינה מהירה שתעניק טווח נסיעה של 400 ק"מ בתוך 15 דקות.

רשמי: פורשה תייצר סטיישן-שטח חשמלית


פורשה טאייקאן הסדרתית צפויה להגיע לאולמות התצוגה בשנה הבאה. לישראל תגיע לפי הערכת יבואנית המותג, חברת אורכיד ספורטס קארס, לקראת סוף אותה שנה. השקת הקרוס טוריזמו צפויה כפי הנראה כשנה מאוחר יותר, ב-2020.