השיחות בין פורד לפולקסווגן, בנוגע לברית אסטרטגית לפיתוח כלי רכב מסחריים, מתרחבות לתחומים נוספים. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת מפי מקורות הקרובים לנושא, כי היצרניות שוקלות לפתח יחד מכוניות נוסעים בשווקים מסוימים, בהם לאחת מהן יש חולשה יחסית.

בנוסף, פולקסווגן ופורד שוקלות לאחד כוחות גם בפיתוח מכוניות אוטונומיות, שפיתוח הטכנולוגיה שלהן גובה מהן משאבי פיתוח עצומים. המקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות עשו זאת בעילום שם, אך דבריהם זוכים לחיזוק בהצהרה נפרדת שמסר מנהל הכספים של פורד, בוב שנקס, לפיה השיחות לא מוגבלות לנושא מסוים.

"שיתוף הפעולה לא מוגבל בכל צורה שהיא, בין אם בסוגים שונים של טכנולוגיה, קטגוריות רכב או מיקום גאוגרפי. אנחנו מנהלים שיחות בנושאים מאוד רחבים לגבי איך אנחנו יכולים לסייע אחד לשני ברחבי העולם", כך שנקס. בפולקסווגן סירבו להתייחס לפרטים, אך ציינו כי השיחות עם פורד "מתקדמות היטב".

פורד ופולקסווגן דנות בהרחבת שיתוף הפעולה


בהקשר זה כדאי לשים לב כי פורד סובלת באירופה ממשבר מתמשך. בעוד חטיבת המסחריות שלה נהנית ממכירות גבוהות וריווחיות נאה, חטיבת הפרטיות שאמנם מוכרת היטב במיוחד בבריטניה ובמערב אירופה, לא מצליחה לעבור לרווח. גם העובדה שבפורד החליטו שלא לשווק את הפיאסטה והפוקוס החדשות בארה"ב ושהפיוז'ן (מונדיאו בארה"ב) הנוכחית לא תוחלף שם בדגם חדש, מחלישה את כדאיות הפיתוח של דגמים לאירופה.

פולקסווגן, לעומת זאת, נהנית מרמת ריווחיות טובה - גם בקטגוריות דוגמת מכוניות סופרמיני ומשפחתיות קומפקטיות. איחוד כוחות בתחום זה עשוי לשפר את מצבה של פורד. מנגד, לפורד יתרון בפיתוח מסחריות בינוניות וגדולות וטנדרים, תחומים בהם פולקסווגן חלשה יחסית, במיוחד באמריקה.

פורד ופולקסווגן הכריזו על שיתוף פעולה לראשונה בחודש יוני. אז התחום היחיד בו השיחות עסקו, לפי הודעת היצרניות, היה כלי רכב מסחריים. בחודש אוגוסט מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דייס, אמר בשיחה עם כתבים כי הוא פתוח להרחבת שיתוף הפעולה מעבר לכך.

יצרנית הרכב האמריקאית מקיימים בימים אלה מגעים דומים גם עם שותפתה ההודית, מהינדרה אנד מהינדרה. זאת במטרה להרחיב שיתוף פעולה שהוליד עד כה מספר כלי רכב משותפים, גם לרכבי פנאי ומכוניות חשמליות.