סיאט העדיפה שלא להשתמש באולמות התערוכה הרגילים של פריז, ובמקום זאת בנתה לעצמה ביתן חיצוני קטן שאת עיקר שטחו תפס הטראקו, רכב הפנאי שבעה מושבים החדש. לצד הדגם הגדול בהיצע של המותג הספרדי פגשתי באלחנדרו מסונרו, האחראי לעיצוב בסיאט: "כשניגשים לעיצוב של רכב כזה חשוב להבין את הקוד שלו ולדעת מהם הדברים ההכרחיים בו, כמו נוכחות על הכביש ותחושת היוקרה שפריטים צריכים להעניק. צריך לבדוק מה הלקוח רוצה ולהעביר זאת לשפה שלנו".
 
"ידענו שצריך משפחה של דגמי פנאי בסיאט. עשינו את האטקה והארונה, והיה זה טבעי להגדיל את מבחר הדגמים. יש כאן קצת דמיון לאטקה, אבל יש לטראקו את האופי שלו. בניגוד לאטקה, כאן אנחנו לא חייבים לחלוק דברים רבים עם סקודה; סקודה קודיאק משתמש כמונו בפלטפורמה של הקבוצה, אבל זה לא הפריע לנו מכיוון שהפיתוח היה חופשי".
 
האם יש במכונית קשר ל-20V20, מכונית התצוגה מ-2015?
"ה-20V20 הייתה שונה. למעשה, למרות הממדים והעיצוב הקרובים, זו הייתה מכונית תצוגה שנועדה להפגין את שפת העיצוב החדשה של האיביזה והארונה, וברור גם שרצינו לבדוק כיצד השוק יקבל SUV גדול מסיאט. התגובות היו חיוביות, ויצאנו להביא משהו דומה בתרגום לשפה של סיאט הנוכחית. החלק האחורי של הרכב לא יכול היה להיות בצורת קופה, כמו שהיה ב-20V20 כי הטראקו מיועד לשבעה, וגם החרטום השתנה לכיוון החדש יותר".

אחראי העיצוב בסיאט מדבר: מתכוננים לקופרה, מציגים פנאי

 
האם צריך ליצור לרכבי פנאי של סיאט קו עיצובי שונה מזה של הדגמים הרגילים?
"כשאנחנו מדברים על תחום רכבי הפנאי, אנחנו צריכים להדגיש קשיחות וקווים גבוהים יותר, אבל אין לנו פילוסופיה שונה; זו אותה שפה שמותאמת לגודל של הפנאי".
 
האם התווספות המותג קופרה מקלה או מקשה על העיצוב?
"זה נחמד שיש שני מותגים, כי זה מאפשר לעשות דברים קיצוניים יותר בכל אחד מהם, ואנחנו יכולים להיות רדיקליים וספורטיביים יותר בקופרה. התחלנו עם קופרה אטקה, ב-2019 נגיע לשלב הבא ואז תתחילו לראות את קו הדגמים המלא של קופרה, וזב יגיע לייצור ב-2020.
 
"אנחנו מתכננים מראש מכוניות של קופרה עם אלמנטים שונים מאלה שבסיאט, ותהיה להן הבעות שונות. קופרה תהיה ספורטיבית ורדיקלית יותר, סיאט יותר רגועה ופונה לקהל הרחב".

אחראי העיצוב בסיאט מדבר: מתכוננים לקופרה, מציגים פנאי

 
הטולדו נראית פחות מתאימה לכם, ואנחנו רואים שסקודה משנה כיוון עם הראפיד. לאן תתפתחו?
"זה לא הזמן של הטולדו. היה רגע בו הרגשנו שמתפתח ביקוש למכונית סדאן קטנה, אבל זה נגמר וכעת הביקושים בשוק שונים מאוד. השוק פונה לתחום רכבי הפנאי, ואנחנו הולכים איתו לשם".