סיאט אטקה 2025

סיאט אטקה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

סיאט אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style 2025

  • רקע כללי

    סיאט אטקה הינו רכב הפנאי הראשון של היצרנית הספרדייה. הוא נחשף בתחילת 2016 ועבר מתיחת פנים ב-2019. מתוך מגוון מערכות ההנעה איתן מוצע הרכב בחו"ל, בישראל מוצע הדגם רק בווריאציה אחת - מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל' המפיק 150 כ"ס. ההנעה קדמית והתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. האטקה הגיע לישראל בדצמבר 2016, והגרסה המעודכנת נחתה בארץ בספטמבר 2020.
  • עיצוב ונוכחות

    האטקה נראה כמו סיאט לאון מוגבהת - הוא נאה, אך הופעתו לא מספיק בולטת.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים בגרסאות הבסיס של האטקה פשוט למראה, אך האבזור נאה והתפעול נוח. מרווח הפנים מספק לארבעה מבוגרים. תא המטען גדול ונוח לשימוש.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' טורבו חזק וחסכוני, אך כרגיל במערכות הנעה מבוססת מנוע מוגדש ותיבה רובוטית, בתנועה איטית/ פקוקה הרכב עשוי לסבול מתגובות מצערת קופצניות ולא אחידות.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק במבחן עמדה על 11.3 ק"מ/ל' בממוצע.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      12.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      10
  • נוחות והתנהגות

    בידוד הרעשים טוב מהמקובל בקטגוריה, ונוחות הנסיעה בהחלט סבירה - על אף כיול מתלים נוקשה יחסית. המתלים מציעים ריסון טוב, והם מסייעים להתנהגות כביש טובה, אולם ההגה הקל והמנותק פוגם בה.
  • תמורה למחיר

    האטקה מציע תמורה טובה לכסף, הודות לביצועים הטובים ולאבזור העשיר. יחד עם זאת, הוא מציע אחריות יצרן של שנתיים בלבד.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור 'סטייל' כוללת חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, מולטימדיה עם צג "8.25. רמת הגימור 'XP' מוסיפה חישוקי "18, תוספות קוסמטיות חיצוניות, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, צג "9.2, מפתח חכם, פקדי הילוכים בהגה, מצלמה ועוד. רמת הגימור הבכירה 'FR' מוסיפה גם פסי הטענה בגג, חלקים נוספים בצבע שחור, גימור פנימי ספורטיבי, מושבים משודרגים, מערכת שמע של ביטס וחנייה אוטומטית.
  • בטיחות

    בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית; מרמת הגימור 'XP' ומעלה גם ניטור שטחים מתים. סיאט אטקה נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכה ל-5 כוכבים, אולם מאז הקריטריונים של המבחן הוחמרו והציון כבר אינו תקף.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    למרות גילו ועיצובו הפושר, סיאט אטקה עדיין מציע חבילה טובה, מאוזנת ותחרותית.

סיאט אטקה שאלות ותשובות

סיאט אטקה 2025 מגיעה בשתי רמות גימור: Style במחיר 167,900 ש"ח ו-FR במחיר 179,900 ש"ח. בתוספת אגרת רישוי של 2,394 ש"ח המחיר המלא הוא 170,294 ש"ח ו-182,294 ש"ח בהתאמה.
המחיר כולל את רמת הגימור שנבחרה בצבע לבן סטנדרטי. תוספת צבע (מלבד לבן) היא 3,050 ש"ח, ותוספת צבע מיוחד (ירוק קמופלאז') היא 4,550 ש"ח. אגרת הרישוי בסך 2,394 ש"ח מתווספת למחיר המחירון.
ההבדל במחיר הוא 12,000 ש"ח. רמת הגימור FR יקרה יותר וכוללת חישוקי 18 אינץ', גג שמש פנורמי חשמלי, מסך מולטימדיה 9.2 אינץ', מערכת שמע Beats משודרגת, חיישני חניה קדמיים נוספים, מערכת סיוע לחניה אוטומטית, Blind Spot Detection, פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח (Keyless), ופרטי עיצוב ספורטיביים נוספים.
סיאט אטקה מציעה תמורה טובה למחיר ביחס לרכבי הפנאי בקטגוריה כמו פיג'ו 3008 (186,990 ש"ח) וקיה ספורטאז' (184,990 ש"ח). לעומת זאת, רכבים סיניים כמו צ'רי טיגו 7 פרו (164,950 ש"ח) זולים יותר, אבל עדיין קרובים למחיר. האטקה מציעה איכות הרכבה גבוהה יותר והתנהגות כביש מעולה שמצדיקה את המחיר.
עלות האחזקה כוללת ביטוח, טיפולים תקופתיים, בלאי צמיגים, ובדיקות שנתיות. מנוע ה-1.5 טורבו חסכוני יחסית בדלק, מה שמוזיל את העלות התפעולית.
סיאט אטקה נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2016 וזכתה ל-5 כוכבים. חשוב לציין שמאז הקריטריונים הוחמרו והציון כבר אינו תקף לפי הסטנדרטים העכשוויים, אך הרכב עדיין כולל מערכות בטיחות מתקדמות.
בשתי רמות הגימור (Style ו-FR) יש 7 כריות אוויר, כולל כריות קדמיות, צדדיות, וכריות וילון. קיימת גם אפשרות לניתוק כרית האוויר הקדמית הימנית (נוסע).
כן, בכל רמות הגימור יש מערכת בלימה אוטונומית (Front Assist) שמזהה רכבים והולכי רגל ומבצעת בלימת חירום במידת הצורך. זו מערכת בטיחות חיונית שמגיעה כסטנדרט.
כן, בכל רמות הגימור יש מערכת Lane Assist שמזהה סימוני נתיב ומתקנת סטייה מנתיב באופן אקטיבי באמצעות פעולות היגוי. המערכת גם מתריעה בפני הנהג אם הרכב סוטה מהנתיב.
חיישני חניה אחוריים מגיעים כסטנדרט בשתי רמות הגימור. רמת הגימור FR כוללת גם חיישני חניה קדמיים נוספים ומערכת סיוע לחניה אוטומטית (Park Assist).
כן, מצלמת חנייה אחורית מגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור ומוצגת על מסך המולטימדיה המרכזי.
Blind Spot Detection היא מערכת לזיהוי רכבים ב"שטח המת" של המראות הצדדיות. היא מתריעה כשיש סכנה לתאונה ובשילוב עם Lane Assist גם יכולה לנקוט בפעולה אקטיבית למניעת תאונה. מערכת זו כוללת גם התראה על תנועה חוצה מאחור והיא מגיעה כסטנדרט רק ברמת הגימור FR (לא ב-Style).
כן, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (ACC - Adaptive Cruise Control) מגיעה כסטנדרט בכל רמות הגימור. המערכת מזהה את הרכב שמלפנים ושומרת על מהירות ומרחק בהתאם לקביעת הנהג, מה שמקל משמעותית על נהיגה בכבישים מהירים.
צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן היא 14.9 ק"מ/ליטר (או 6.6 ליטר ל-100 ק"מ). במבחן בפועל שנערך על ידי מגזין אוטו, צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 12.1 ק"מ/ליטר (כ-8.3 ליטר ל-100 ק"מ), וזה מושפע מתנאי הנהיגה, עומס, וסגנון נהיגה.
נפח מיכל הדלק הוא 50 ליטר. עם צריכה ממוצעת של כ-12 ק"מ/ליטר, ניתן לנסוע כ-600 ק"מ עם מיכל מלא.
דרגת זיהום האוויר של האטקה היא 14 במדד משרד התחבורה
בנסיעה עירונית טיפוסית, במיוחד בפקקים, צריכת הדלק עשויה לעלות לכ-10-11 ק"מ/ליטר (כ-9-10 ליטר ל-100 ק"מ).
בנסיעה בינעירונית בקצב קבוע, צריכת הדלק משתפרת משמעותית ויכולה להגיע ל-15-17 ק"מ/ליטר (כ-5.8-6.6 ליטר ל-100 ק"מ), כאשר המנוע עובד בטווח הפעולה היעיל שלו.
המנוע הוא טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (1,498 סמ"ק) המפיק 150 כ"ס בסל"ד של 5,000-6,000 ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ בסל"ד של 1,500-4,000. מנוע זה עם הזרקה ישירה מציע שילוב מצוין של ביצועים וחיסכון בדלק.
הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות, ביצועים טובים לקטגוריה ומספקים לחוויית נהיגה דינמית גם בכבישים בינעירוניים.
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DSG) עם 7 הילוכים. היא מספקת החלפות הילוכים זריזות ומהירות, אך בפקקים או בנסיעה איטית עשויה להיות קצת קופצנית ולא אחידה כמקובל בתיבות מסוג זה.
מנוע ה-1.5 טורבו מספק מומנט מכובד של 25.5 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד נמוכים, מה שמאפשר עקיפות בטוחות וזריזות גם כשהרכב עמוס עם נוסעים ומטען. הכוח זמין ומיידי כשנדרש.
לא, המנוע הקיים בישראל הוא טורבו בנזין בלבד ללא מערכת היברידית. בחו"ל סיאט מציעה גרסאות נוספות אך בישראל רק הגרסה עם מנוע 1.5 טורבו בנזין.
אורך הרכב הוא 4,381 מ"מ, מה שמציב אותו כקרוסאובר קומפקטי-בינוני. זהו רכב בגודל אידיאלי למשפחות - גדול מספיק למרחב פנימי מספק אך לא גדול מדי לחניה בעיר.
יש 5 מקומות ישיבה. מרווח הפנים מספק לארבעה מבוגרים בנוחות, והמושב האמצעי מאחור מתאים גם לילדים או לנסיעות קצרות.
תא המטען גדול ונוח לשימוש עם 510 ליטרים. תא המטען של האטקה מרווח ומספיק לעגלת תינוק, קניות, ומזוודות לטיול משפחתי.
כן, המושבים האחוריים ניתנים לקיפול, מה שמאפשר להגדיל משמעותית את נפח תא המטען עד 1,604 ליטרים לצורך הובלת פריטים גדולים.
הרכב מגיע עם גלגל חלופי קטן מידות (גלגל חירום זמני) ולא עם ערכת ניפוח בלבד. זה יתרון משמעותי לביטחון ונוחות במקרה של תקר בכביש.
ברמת הגימור Style יש מסך מולטימדיה 8.25 אינץ' עם 8 רמקולים. ברמת הגימור FR יש מסך מולטימדיה משודרג 9.2 אינץ' עם מערכת שמע משודרגת של Beats הכוללת 9 רמקולים וסאבוופר. בשני המקרים אלו מסכי מגע
כן, מערכת Full Link מאפשרת חיבור ל-Apple CarPlay ול-Android Auto בשתי רמות הגימור. החיבור תלוי ביצרניות מערכות ההפעלה ובחירת האפליקציות נעשית על ידן. יש גם יציאות USB Type C.
כן, לוח מחוונים דיגיטלי (Digital Cockpit) ברזולוציה גבוהה מגיע כסטנדרט בשתי רמות הגימור. הלוח מציג את כל המידע החיוני לנהג ממש במרכז שדה הראייה ומאפשר התאמה אישית מדויקת של התצוגה.
כן, התנעה בכפתור (Start/Stop) מגיעה כסטנדרט בשתי רמות הגימור. ברמת FR יש גם פתיחת דלתות והנעה ללא מפתח (Keyless), אך ב-Style אין את התכונה הזו.
SEAT Drive Profile היא מערכת המאפשרת לנהג לבחור בין מצבי נהיגה שונים (נורמלי, ספורטיבי, או אקו) שמשנים את תגובת ההגה, המצערת, ותיבת ההילוכים. מערכת זו זמינה רק ברמת הגימור FR.
שניהם מבוססים על אותה פלטפורמה של קונצרן פולקסווגן ודומים מאוד טכנית. ההבדלים העיקריים הם בעיצוב החיצוני והפנימי - אטקה נראית יותר ספורטיבית ודינמית, בעוד קארוק שמרנית יותר. גם רמות הגימור והאבזור שונים מעט. שתיהן מציעות איכות הרכבה גבוהה ואמינות דומה.
אטקה מציעה איכות נסיעה גבוהה יותר מרכבים סיניים כמו צ'רי טיגו 7 פרו. ההבדלים הם בעיקר באבזור הרב יותר בכלים מתוצרת סין וכן אחריות ארוכה יותר (5-7 שנים) לעומת שנתיים של סיאט
קיה ספורטאז' (184,990 ש"ח) יקרה יותר ומציעה אחריות של 7 שנים, עיצוב מודרני יותר, ואבזור עשיר. אטקה מציעה חווית נהיגה דינמית יותר, התנהגות כביש מעולה, והרגשה "אירופאית" איכותית. הבחירה תלויה אם מעדיפים תדמית אמינות ואחריות (קיה) או חוויית נהיגה (אטקה).
פיג'ו 3008 החדש (186,990 ש"ח) יקר יותר ומציע עיצוב פנים עתידני ומיוחד עם נוחות נסיעה רכה יותר. אטקה שמרנית ופונקציונלית יותר בתא הנוסעים, עם התנהגות כביש ספורטיבית יותר. שניהם מציעים איכות אירופאית גבוהה, אך הפיג'ו חדשה יותר (דור חדש לגמרי).
תא הנוסעים בגרסת הבסיס Style פשוט למראה, אך האבזור נאה והתפעול נוח. החומרים איכותיים עם טקסטורות נעימות. בידוד הרעשים טוב מהמקובל בקטגוריה, מה שתורם לנוחות. ברמת הגימור FR יש גימור פנימי ספורטיבי משודרג עם ריפודים מעוצבים יותר.
כן, המושבים מציעים תנוחת ישיבה מעולה ותמיכה טובה. בגרסת Style יש ריפודים נוחים ואיכותיים, ובגרסת FR יש מושבים ספורטיביים משודרגים עם תמיכה צדדית מוגברת. המושבים הקדמיים כוללים כיוון גובה וכיוון גב תחתון.
נוחות הנסיעה בהחלט סבירה על אף כיול מתלים נוקשה יחסית (במיוחד ב-FR הספורטיבית). המתלים מציעים ריסון טוב ותורמים להתנהגות כביש מעולה, אך על כבישים משובשים הנסיעה עשויה להרגיש מעט קשיחה. זהו פשרה לטובת יציבות והתנהגות דינמית.
גג שמש פנורמי בהפעלה חשמלית מגיע כסטנדרט רק ברמת הגימור FR. ברמת Style אין אפשרות לגג פנורמי.
כן, בקרת אקלים דיגיטלית עם 2 אזורי טמפרטורה (נהג + נוסע) מגיעה כסטנדרט בשתי רמות הגימור. התפעול נוח ויש גם פתחי מיזוג מאחור.

סיאט אטקה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סיאט אטקה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    סיאט אטקה
    סיאט אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪167900
  • on
    צ'רי FX
    צ'רי FX, אוט', 1.6 ל' טורבו, Comfort SR
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪154950
  • ג'אקו 7
    ג'אקו 7, אוט', 1.6 ל' טורבו, Executive ,2x4
    הספק כוח סוס 147
    מחיר מחירון ₪169900
  • energy_2.svg
    on
    אומודה C7
    אומודה C7, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד
  • צ'רי טיגו 7 פרו
    צ'רי טיגו 7 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Comfort
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪164950
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • פיג'ו 3008
    פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990

חוות דעת גולשים על סיאט אטקה

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (12)

הנאת נהיגה

4.8

עלויות תחזוקה

3.9

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

5

יש לכם סיאט אטקה? כתבו חוות דעת

סיאט ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.