סיאט אטקה 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
סיאט אטקה הינו רכב הפנאי הראשון של היצרנית הספרדייה.
הדגם נחשף בתחילת 2016 במטרה להתחרות בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים, בסגנון פיג'ו 3008 וקיה ספורטאז'.
מתוך מגוון מערכות ההנעה איתן מוצע הרכב בחו"ל, בישראל מוצע הדגם רק בווריאציה אחת - בתחילת הדרך עם מנוע טורבו בנזין 1.4 ל' טורבו (מגדש יחיד) עם 150 כ"ס ומשנת 2019 עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל' בעל הספק זהה. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
האטקה נבחן במבחני הריסוק וקיבל את הציון המרבי, בין השאר כשהוא מצויד במערכת בלימה אוטונומית - מערכת איתה מוצע הדגם בישראל באופן תקני, כך שהציון תקף גם אצלנו.
האטקה הגיע לישראל בדצמבר 2016.
-
עיצוב ונוכחות
האטקה נראה כמו ליאון מוגבהת - הוא נאה, אך הופעתו לא מספיק בולטת.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בגרסאות הבסיס של האטקה פשוט למראה, אך האבזור טוב והתפעול נוח. מרווח הפנים מספק לארבעה מבוגרים. תא המטען גדול ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
שני המנועים איתם שווק - 1.4 או 1.5 ל' - מוצלחים - חזקים וחסכוניים (יותר מ-13 ק"מ לליטר בממוצע במבחנים שנערכו). כרגיל במערכות הנעה מבוססת מנוע מוגדש ותיבה רובוטית, בתנועה איטית/ פקוקה, האטקה יהיה פחות נעים.
-
נוחות והתנהגות
בידוד הרעשים טוב מהמקובל בקטגוריה, ונוחות הנסיעה בהחלט סבירה - על אף כיול מתלים נוקשה יחסית. המתלים מציעים ריסון טוב, והם מסייעים להתנהגות כביש טובה, בעוד שמשקל ההגה פוגם בה.
-
תמורה למחיר
האטקה מציע תמורה טובה לכסף, הודות לביצועים הטובים ולאבזור העשיר. יחד עם זאת, ישנן שנתיים אחריות בלבד.
-
סיכום
חבילה טובה ומאוזנת ותחרותית. העיצוב - במיוחד מבפנים - פושר, וחבל.