חברת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי, נערכת לשנת 2019 מלאה חידושים. אחרי 2018 שקטה יחסית (ובהתאם חלשה מ-2017 במכירות), החידושים של סוזוקי בישראל יחלו כבר ברבעון הראשון של 2019, עם שתי השקות של דגמים חשובים. סוזוקי ג'ימני, רכב השטח הקטן, יגיע אלינו בדור חדש לחלוטין, ולצידו סוזוקי ויטארה מחודש.
 
השינוי המהותי ביותר בוויטארה הוא המעבר למנועי טורבו קטנים וחסכוניים יותר שיאפשרו גם את הרחבת המבחר. רכב הפנאי הקטן יגיע לארץ בגרסת 1.0 ליטר טורבו עם 110 כ"ס או בגרסת 1.4 ליטר טורבו עם 140 כ"ס. שניהם יוצעו תחילה עם הנעה קדמית ובהמשך גם עם כפולה. המנועים ישודכו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית.    
 
סוזוקי סוויפט ספורט (1.4 ליטר טורבו, 140 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית) מתוכננת כרגע להגיע ארצה ברבעון האחרון של 2019. זאת אחרי שכלל משפחת הסוויפט תעבור עדכון קל.   
 


חידוש גדול יותר צפוי לקרות עם כניסה של סוזוקי לתחום מכוניות הכלאיים המתונות - מכוניות שנעזרות במערכת חשמל משודרגת לחסכון בדלק, אך בלי יכולת נסיעה בכוח החשמל לבדו. הכוונה היא שבאופן הדרגתי יוצע כל המבחר של סוזוקי באירופה עם מנועים כאלה, בשילוב לתיבות אוטומטיות.

תוכניות סוזוקי בישראל: טורבו לוויטארה וגרסאות כלאיים


השילוב הזה אמנם קיים ביפן כבר שנים, אך באירופה דגמים של סוזוקי עם מנועים כאלה זמינים רק עם תיבות ידניות - ולכן בינתיים לא הגיעו אלינו. נראה שהמהלך בארץ יחל עם סוזוקי באלנו, סוויפט ואיגניס ויגיע גם לקרוסאובר ולוויטארה. בארץ אמורים דגמים אלה להיכנס לקבוצה 2 בדירוג הירוק וליהנות לכן מהטבת המס למכוניות כלאיים.