באחד האירועים יוצאי הדופן בתולדות שוק הרכב המקומי, זכתה התקשורת הישראלית להציץ בגרסת הסדאן של טויוטה קורולה החדשה כאן בתל-אביב, יותר משבוע לפני חשיפת תמונות ראשונות שלה בעולם כעת. מדובר באב טיפוס של הקורולה סדאן שהגיע לישראל לביקור קצר, כאשר תחילת השיווק בארץ צפויה במהלך הרבעון הראשון של 2019.

טויוטה קורולה החדשה נחשפה - גם בישראל


בתערוכת פאריז טויוטה השיקה את גרסת ההאצ'בק במפרט האירופאי (אחרי שהוצגה קודם בין היתר בארה"ב) וסטיישן בהופעת בכורה, שתיהן כמחליפות של האוריס. ואולם חשיפת גרסת הסדאן החשובה יותר לשווקים גלובליים וכמובן גם לישראל מתרחשת רק כעת. הקורולה החדשה תגיע לארץ בגרסת הסדאן במהלך הרבעון הראשון של 2019, כאשר אחריה, ממש בסוף הרבעון, יצטרפו למבחר גרסאות הסטיישן והחמש דלתות האצ'בק.

"טויוטה מאוד מעריכה את ישראל והחליטה לחשוף כאן בבכורה עולמית את אחד הדגמים החשובים ביותר שלה", הסביר אנדרו חורש, המנכ"ל החדש יחסית של היבואנית, יוניון מוטורס. כדאי לזכור שלמעלה מ-46 מליון קורולה נמכרו בעולם במהלך 52 השנים בהם קיים דגם זה.

טויוטה קורולה החדשה נחשפה - גם בישראל

 
גרסת הסדאן שהגיעה לארץ חולקת בסיס גלגלים של 270 ס"מ עם הסטיישן (לחמש דלתות בסיס של 264 ס"מ) וגם אורכה, 465 ס"מ, דומה (היא ארוכה בשלושה ס"מ מהדגם היוצא). בסביבת הנהג ניתן היה לחוות שינוי בולט, עם מחוונים מוקרנים ומסך מדיה בולט, בו משולבים לחצנים במקום פקדי מגע בדגמים האחרונים. 

איתי חיון, סמנכ"ל שיווק ומוצר של יוניון מוטורס, הדגיש שהשיפור בדגם החדש מגיע בארבע תחומים עיקריים. בזכות פלטפורמת ה-TNGA החדשה חווית הנהיגה תהיה טובה יותר, האבזור הבטיחותי ישופר ויכלול בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בשמירה על נתיב הנסיעה ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר. העיצוב חדש וכמובן מערכת הכלאיים שהצטרפה להיצע (עד כה לא הוצעה הקורולה באירופה עם חטיבת כוח היברידית).

טויוטה קורולה החדשה נחשפה - גם בישראל


הקורולה תוצע בארץ עם מערכת ההנעה של הפריוס ואשר משתמשת במנוע 1.8 ליטר – ההספק המשולב 122 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש של גרסה זו תארוך 10.9 שניות והיא דומה למדי (11 שניות) לגרסת ה-1.6 ליטר הרגילה (132 כ"ס), שגם היא תוצע בארץ. צריכת הדלק תעמוד על 27 או 17.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה בהתאמה.

טויוטה קורולה החדשה נחשפה - גם בישראל


ביבואנית מעריכים כי לקוחות פרטיים יעדיפו את הגרסה ההיברידית, אך בייחוד עבור גופים מוסדיים גדולים (למשל משטרת ישראל) הם ימשיכו להביא את גרסת ה-1.6. גרסאות החמש דלתות והסטיישן יגיעו רק עם חטיבת הכוח ההיברידית.



עוד מעריכים ביבואנית כי עם הקורולה החדשה יגיע נתח המכירות של הדגמים ההיברידיים בטויוטה ל-83% ב-2019 בישראל, לעומת 50% השנה.

חיון הדגיש שהציפייה מבחינתו היא שהקורולה תהפוך למשפחתית הנמכרת בארץ. "זה המקום הטבעי בו הקורולה צריכה להיות". הקורולה סדאן לא תוצע בשלב ראשון עם מערכת הכלאיים החדשה (2.0 ליטר, 180 כ"ס), ונראה שהיבואנית לא מתכוונת להציעה גם בגרסאות המרכב האחרות, בגלל מחירה.