לראשונה מאז הוצגה מכונית הכלאיים הסדרתית הראשונה בעולם, טויוטה מוסיפה לפריוס גרסת הנעה כפולה. היא נחשפה לצד מתיחת פנים קלה למשפחת טויוטה פריוס כולה, רענון שצפוי להגיע לישראל במהלך 2019.

הפריוס בגרסת ההנעה הכפולה מאמצת מנוע חשמלי אחורי, שמניע את הגלגלים האחוריים. יחידת הכוח הזו תופקד על התנועה עד 10 קמ"ש, ובתנאי כביש בעייתיים תיכנס לפעולה עד למהירות של 70 קמ"ש. מטרתה לשפר את האחיזה במיוחד בכביש רטוב, קפוא או מושלג, כמו גם בשבילים כבושים - אם כי לא מדובר בגרסת שטח ומרווח הגחון המצומצם נותר כשהיה.

טויוטה לא מפרסמת מפרט טכני מלא של הדגם החדש, אך הוא צפוי להציע את אותם נתוני הספק כמו הפריוס הרגילה (122 כ"ס). מנוע הבנזין (1.8 ליטר, 98 כ"ס) והמנוע החשמלי הקדמי (71 כ"ס) נותרו ללא שינוי. גרסת ההנעה הכפולה מציגה תצרוכת דלק משולבת בתנאי מעבדה של 21.2 ק"מ לפי תקן ה-EPA האמריקאי (לעומת 23.8-22 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הקדמית, 25 ק"מ לליטר בתקן האירופאי).

טויוטה פריוס מתחדשת עם הנעה כפולה


בשלב זה לא ברור אם גרסת ההנעה הכפולה תגיע לישראל, אך הסיכויים לכך לא נראים גדולים. לצד הגרסה החדשה, טויוטה מנצלת את תערוכת לוס אנג'לס בכדי להציג מתיחת פנים לכל גרסאות הפריוס. כאן מדובר בעדכון קוסמטי קל לעיצוב החיצוני והפנימי, ובתוספת אבזור בטיחות ונוחות במפרט האמריקאי. פרטים לגבי שינויים המיועדים לאירופה עדיין לא פורסמו, אם כי העיצוב המחודש צפוי להגיע גם אלינו במהלך 2019.