הקרוסאובר הקטן של קיה, הסול (Soul, נשמה), נחשף בדור חדש בתערוכת לוס אנג'לס. הרכב, שיצא לדרך בעשור שעבר כמיקרוואן (מיניוואן מבוסס סופרמיני), ניסה בדור השני לפנות לקהל רוכשי רכבי הפנאי הקטנים (אף הם מבוססי סופרמיני), אך בעוד הוא זכה בארה"ב להצלחה נאה, המצב באירופה ובישראל היה זוהר פחות.

כלל לא בטוח שהדור השלישי ישנה את התמונה: למרות השקה נוצצת בתערוכה עם מבחר גרסאות חדש, נראה שזמינות קיה סול מחוץ לארה"ב תהיה מוגבלת, כאשר בחלק מהמדינות יוצע רק הדגם החשמלי ובאחרות, דוגמת ישראל, כלל לא ברור אם הרכב החדש יושק. בהקשר זה נציין כי הסול היוצא (דור שני) כבר לא משווק בישראל מזה מספר חודשים, לאחר שסבל ממכירות מאכזבות (21 יחידות בלבד השנה).

הדור החדש שומר על הקווים הכלליים של הסול, אך עם עיצוב חדש שמפרש אותם קצת אחרת. וכך, למרות רוחב (180 ס"מ) וגובה (160) זהים, הרכב החדש נראה רחב ונמוך יותר, בעיקר בזכות יחידות תאורה צרות מלפנים ופס מחזיר-אור בין יחידות התאורה האחוריות, שיוצר יחד איתן צורה של כמעט אליפסה.



כדי לנסות ולקרוץ לקהל מגוון יותר, בקיה גם מרחיבים את היצע הגרסאות שיכלול מעתה דגם "ספורטיבי" (GT-Line, הרכב האדום בתמונות) ו"שטח" (X-Line, ירוק). בשני המקרים מדובר בערכות עיצוב לטובת הרושם, בלי ערך מוסף משמעותי מבחינה דינמית. הגרסה החשמלית (בצהוב בתמונות) זוכה כבעבר לעיצוב חרטום משלה, תודות לצורך בכניסת פחות אוויר לתא המנוע.

קיה סול חדש - גם בגרסה חשמלית ארוכת טווח


הדור השלישי של הסול מבוסס על פלטפורמה חדשה, ויוצע בגרסת בנזין עם נפח של 2.0 ליטר (147 כ"ס, שבעה פחות מבדור היוצא) ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. גרסה שנייה כוללת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר עם 201 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו בשלב זה.

קיה סול חדש - גם בגרסה חשמלית ארוכת טווח


הגרסה החשמלית שודרגה משמעותית, ותציע מעתה את יחידת הכוח של קיה נירו EV ויונדאי קונה אלקטריק. קיה תציע רק את הגרסה החזקה עם המצברים הגדולים (64 קוט"ש), שמפיקה 201 כ"ס וצפויה להציע טווח נסיעה של יותר מ-450 ק"מ. נתוני טווח רשמיים בינתיים לא פורסמו.

קיה סול חדש - גם בגרסה חשמלית ארוכת טווח


הדור החדש מציע גם שדרוג משמעותי במפרט הבטיחות והנוחות, שיכלול מעתה בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, סיוע בהתחמקות ממכשול, התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת גם בנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית. כן יוצעו מערכת שמע עם 10 רמקולים, מגבר וסאבוופר מתוצרת הרמן קרדון, מולטימדיה עם מסך "10.25, טעינה אלחוטית לטלפון נייד ותצוגה עילית עם מסך "8.



נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשיווק הסול החדש בישראל. מחברת טלקאר נמסר כי הנושא נמצא בבחינה, וכי לא התקבלה עדיין החלטה בנושא.