חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, השיקה את גרסת ה-N הספורטיבית של יונדאי i30, המשפחתית הקומפקטית שלה. מקורה של האות N בסימול הגרסה, כך יונדאי, הוא גם משם העיר נמיאנג, מרכז הפיתוח של הקוריאנים שבו נולד הרעיון לייצורה, וגם משם המסלול המיתולוגי בנורבורגרינג, שם פותחה המכונית. המכונית נוצרה תחת שרביטו של אלברט בירמן, שהיה מנהל חטיבת M של ב.מ.וו ואחראי כיום לחטיבת רכבי הביצועים של הקבוצה הקוריאנית (כולל קיה סטינגר).
 
מרכיבים עיקריים
המכונית הלוהטת של יונדאי תגיע אלינו מצ'כיה שם היא מיוצרת, הן בגרסת האצ'בק שהוצגה כבר לפני שנתיים, והן בגרסת פאסטבק החדשה יחסית. שתי גרסאות המרכב מונמכות ביחס לגרסאות הרגילות בשמונה מ"מ, והמרכב שלהן מחוזק.
 
המכונית תשווק בישראל במהדורה היותר חזקה שלה המכונה "פרפורמנס" ומצוידת במנוע 2.0 ליטר טורבו שמייצר 275 כ"ס (250 כ"ס בגרסה הפחות חזקה). מנוע זה מייצר 36 קג"מ כבר ב-1,450 סל"ד ויכול להגיע ל-38.6 קג"מ בגדישת יתר רגעית. יונדאי i30N מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות, מהירותה המרבית היא 250 קמ"ש וצריכת הדלק הרשמית היא 14.1 ק"מ/ל'.

1610372

 
ה-N מצוידת בתיבה ידנית עם 6 הילוכים, דיפרנציאל מוגבל-החלקה מכאני נשלט אלקטרונית – ביונדאי מכנים אותו "מגלף פניות" – בלמי 'N פרפורמנס', בולמי זעזועים מתכוונים אלקטרונית, חישוקי "19 עם צמיגי 235/35, התאמת סל"ד בהחלפת הילוכים, בקרת שיגור וחמישה מצבי ניהוג המאפשרים שליטה במתלים, בקרת היציבות, וצליל המנוע באמצעות שליטה במפלטים.
 
1610367


אבזור ומחיר
האבזור בשתי גרסאות N כולל תאורת לד מלאה, מושבי ספורט של חטיבה N עם שפע כיווני תמיכה, ריפוד המשלב עור ואלקנטרה, גג שמש פנורמי וצג המולטימדיה החדש של יונדאי ("8). במערכות הבטיחות המתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אוטומטי ועוד. 

1610363

 
גרסת ההאצ'בק תוצע ב-240,000 שקלים והפאסטבק ב-250,000 שקלים, בשני המקרים מחיר גבוה מזה של רוב המתחרות בתחום (למשל פולקסווגן גולף GTI). בהתייחס לכך, טוענים אנשי כלמוביל שמדובר במכונית ממוקדת יותר, הפונה באופן מודגש יותר לנהג ומצוידת יותר מאשר מתחרותיה. עם זאת, מבדיקה שערכנו במדינות שונות באירופה, ה-i30N פרפורמנס מוצעת במחיר התחלתי נמוך מזה של פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס (החל מ-225,000 שקלים בישראל).