קרוב תחרות אוטו השנה תגיע לקו הסיוםם (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2019'. בסדרת הכתבות נחשוף בפניכם את חמשת המועמדים הסופיים בכל סגמנט. הפעם – רכבי פנאי קטנים.
 
רכבי הפנאי הקטנים התחילו את דרכם בסוף שנות ה-90', אבל לקח כמה שנים עד שהשוק אימץ אותם בחום. למעשה, רק עם הצגת ניסאן ג'וק (2010) הגיע ה"בום" לו ציפו היצרניות והקטגוריה החלה לצמוח בקצב גבוה עם שלל דגמים חדשים שנוספו מהמזרח, אירופה וארה"ב.

בקטגוריה ניתן למצוא היום כלים קטנים ומעוצבים (אותו ג'וק, נניח) וגם כלים קצת יותר גדולים ושימושיים (סיטרואן C3 איירקרוס, למשל); עבור חלק מהמשפחות רכבי הפנאי הקטנים יכולים להוות תחליף מעוצב למכונית המשפחתית. שטח? פחות, כמעט כל הכלים בקטגוריה מוצעים עם הנעה קדמית בלבד.

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים

 
יונדאי קונה
זהו הדור הראשון של יונדאי קונה, והוא הוצג בשנת 2017. הקונה מציע בראש ובראשונה עיצוב מוחצן, ואנחנו אומרים את זה בעיקר לטובה. או שאוהבים אותו או שלא – אבל ממש אי אפשר להישאר אדישים אליו. אבל הוא לא רק פנים יפות – אלינו הוא מגיע בגרסה הבכירה לה מנוע מוגדש (177 כ"ס), הנעה כפולה וביצועים נהדרים.
 
יתרונות: עיצוב חיצוני, אבזור, ביצועים, מערכות בטיחות
חסרונות: איכות חומרים, נוחות נסיעה, צריכת דלק, מחיר התחלתי גבוה

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים

 
מאזדה CX-3
זהו הניסיון הראשון של מאזדה בסגמנט הצומח. ממש לאחרונה הגיע מאזדה CX-3 לאחר שעבר מתיחת פנים – תא הנוסעים עבר ריענון, כך גם החוץ ורמות הגימור עודכנו. זה אומר שהוא עדיין מוצע, באופן ייחודי בקטגוריה, עם מנוע גדול – 2.0 ל' שמפיק 156 כ"ס. הביצועים, כצפוי, טובים וה-CX-3 מגבה אותם בהתנהגות כביש טובה.
 
יתרונות: סביבת נהג נאה, אבזור, ביצועים, יכולת דינאמית
חסרונות: מרחב לנוסעים ומטען, בידוד רעשים, מחיר התחלתי גבוה

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים

 
סיאט ארונה
גם במקרה של סיאט ארונה מדובר בכניסה ראשונה של היצרנית לסגמנט, אמרנו שרק לאחרונה תפס תאוצה לא? הארונה מבוסס על סיאט איביזה וחולק איתה את יחידות ההנעה המוצלחות של הקבוצה, אך לטעמנו קצת מזכיר אותה מדי במראה החיצוני. בכל מקרה, הוא מהמרווחים בקטגוריה ומוצע עם מערך בטיחותי עשיר למדי.
 
יתרונות: צריכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען, מערכות בטיחות
חסרונות: נוחות נסיעה, עיצוב אנמי לחוץ ולפנים
 
 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים


סיטרואן C3 איירקרוס
סיטרואן הציגה את C3 איירקרוס באמצע שנת 2017 ולמעשה החליף שני דגמים – את המיקרוואן C3 פיקאסו וגם את C4 קקטוס, שהפך למתמודד בסגמנט הקומפקטיות. סיטרואן C3 איירקרוס מציע עיצוב ייחודי וצבעוני לחוץ ולפנים, אבזור עשיר, נוחות נסיעה טובה והוא אחד המרווחים בקטגוריה. עם 5 שנות אחריות מלאות הוא הרוויח את המקום ברשימה הזו בכבוד.
 
יתרונות:
עיצוב, מרווח, נוחות נסיעה, צריכת דלק, אחריות
חסרונות: תפעול מערכת מולטימדיה, בידוד רעשים

 אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים

 
קיה סטוניק
רכב הפנאי הקטן של קיה מבוסס על הריו, הסופרמיני של היצרנית. בניגוד לריו, קיה סטוניק בולט בהופעתו הנאה והוא מצויד ביחידת הנעה עדכנית ונמרצת בהרבה – 1.0 ל' מוגדש ותיבה רובוטית דו-מצמדית – שילוב שמנפק ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה. מעבר לעיצוב ולביצועים לזכותו עומד גם מערך בטיחותי עשיר ומחיר תחרותי.
 
יתרונות: עיצוב, צריכת דלק, תמורה למחיר
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, איכות חומרים בתא הנוסעים