בתחילת פברואר ייערך, בפעם ה-24, אירוע 'אוטו השנה' המסורתי. כמיטב המסורת, באירוע נכריז על הדגם שנבחר כאוטו השנה של ישראל 2019 – בחירה שהיא תוצאה של דעת גולשי אוטו ומאקו ושל אנשי מערכת אוטו, ובה יזכה דגם חדש שנבחן בשנה החולפת על-ידי אוטו.

בנוסף, נכריז גם על הדגם המוביל בכל קטגוריה, וכאן ייבחר הדגם מבין כל הדגמים בקטגוריה שנבחנו על-ידי אוטו, לאו דווקא השנה.

עד יום האירוע, נעלה כאן סדרת סקירות בהן יוצגו חמשת הדגמים הבולטים מכל קטגוריה. בסקירה הנוכחית נציג את חמשת הדגמים הבולטים של קטגוריית דגמי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים.

אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרתי


ב.מ.וו X2
כמו אחיו הגדולים (X6 ו-X4), גם ב.מ.וו X2 היה ראשון בין ברכב-פנאי-קומפקטי-קופה-יוקרתי. מבחינה טכנית, ה-X2 הוא גרסת פנאי-קופה ל-X1, אבל במבחן שעשינו לו השנה נוכחנו לדעת כי מדובר לא רק בפנים יפות – אלא גם ברכב עם כישורים מפתיעים בכל הקשור לנוחות הנסיעה ולהתנהגות הכביש (בגרסת 2.0 ל' טורבו החזקה והיקרה).

בעד: הופעה, נוחות, התנהגות, ביצועים
נגד: תמורה, סביבת נהג
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרתי


ד.ס 7 קרוסבק
ה-7 קרוסבק הוא דגם הפנאי הראשון של מותג היוקרה הצרפתי, ד.ס. ובמבחן שערכנו לו התגלה רכב מרתק עם הופעה מרשימה בחוץ ובעיקר בפנים, 'שואו' במלוא מובן המילה, כולל יחידות תאורה מסתובבות ותא נוסעים שעוצב בהשראת 'חיתוך יהלומים'. התוצאה ייחודית, איכות הגימור וההרכבה טובות ביותר. התפעול מסורבל, אבל מתרגלים.

בעד: הופעה, מרחב פנים, צריכת דלק (בדיזל)
נגד: הנדסת אנוש, עידון
  
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרתי
  
וולוו XC40
וולוו XC40 הוא דגם הפנאי הקומפקטי הראשון של וולוו (V40 קרוס קאנטרי אינו כזה), והתוצאה מכובדת ביותר. ה-XC40 נראה נהדר, מרווח, מאובזר, מתומחר היטב וכמו כל דגמי וולוו – בטיחותי עד מאוד.

בעד: הופעה, מרחב פנים, מחיר, תמורה
נגד: עידון, איכות גימור
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרתי


יגואר E-פייס
יגואר E-פייס הוא רכב הפנאי הקומפקטי הראשון של יגואר והשני מתוך שלושה במבחר (F הגדול יותר ו-I החשמלי). אהבנו את ההופעה מבחוץ ומבפנים, את מערכת ההנעה ואת היכולת הדינמית. עם זאת, המחיר גבוה מדי, איכות תא הנוסעים מאכזבת – ובכל זאת, אנחנו חושבים שכיום הוא מהדגמים היותר-ראויים, בזכות האווירה.

בעד: הופעה, מערכת הנעה
נגד: נוחות, איכות, מרחב פנים
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בסגמנט פנאי קומפקטי יוקרתי


מיני קאנטרימן
מיני קאנטרימן הוא בבחינת הצעה יוצאת דופן בסגמנט זה – לא גדול מדי ומוצע גם בגרסת כלאיים נטענת משקע. נוחות הנסיעה אינה מתעלה, אך כרגיל במיני, הוא מציע הופעה מלבבת בחוץ ובפנים והנאה מנהיגה.

בעד: מערכת הנעה, תמורה, היברידי נטען
נגד: נוחות, צריכת דלק, טווח נסיעה