חברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, מודיעה על תחילת שיווק סיטרואן קקטוס המחודש 2019 – יותר משנה מאז שהושק בעולם. רכב הפנאי הייחודי היה הראשון לבשר על השינוי בתפיסה ובמראה של סיטרואן, שינוי שחלחל לכל הדגמים החדשים של המותג מאז, אך מתיחת הפנים שעבר הביאה שינוי מהותי למדי בעיצוב החיצוני ובמיצוב.
 
סיטרואן קקטוס המחודש 2019 בישראל – החל מ-110,000 שקלים


לאחר שה-C3 איירקרוס הצטרף למבחר הדגמים כרכב פנאי קטן נוסף, סיטרואן שינתה את ייעודו של הקקטוס שכעת יהיה סוג של יורש ל-C4 הקומפקטית, שייצורה הופסק (למרות שהוא חולק פלטפורמה עם C3). ולכן במתיחת הפנים סיטרואן הציגה עיצוב מתון יותר מהמקור.

החזית עודכנה מהותית כדי לישר קו עם מבחר הדגמים החדש של סיטרואן והופחת השימוש בכריות ה"איירבאמפ" (Airbump) הפלסטיות הגדולות המגינות מפני פגיעות בדלתות. כעת הן מופיעות ברצועה צרה כקישוט בחלק התחתון של המרכב.
 
מנוע, תיבה ועוד
כמו בעבר הקקטוס מגיע אלינו עם מנוע ה-1.2 ליטר טורבו שמייצר 110 כ"ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.9 שניות ולמהירות מרבית של 191 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 19.5 ק"מ לליטר והקקטוס מוצב בקבוצה 3 במיסוי הירוק (יעבור לקבוצה 6 לאחר שינוי הנוסחה בישראל באפריל).
 
סיטרואן קקטוס המחודש 2019 בישראל – החל מ-110,000 שקלים


הקקטוס המחודש הוא הראשון שמציג את תפיסת הנוחות של סיטרואן בישראל (Citroen Advanced Comfort, "נוחות סיטרואן מתקדמת"). בין הדברים החשובים בתפיסה הם מושבים עם שלוש שכבות דיפון ברמות קושי שונות (רק ברמת הגימור הגבוהה) ובולמי זעזועים מיוחדים. בולמים אלו כוללים "כריות הידראוליות",  שבסיטרואן מכנים PHC (ר"ת של Progressive Hydraulic Cushion, כריות הידראוליות פרוגרסיביות). לטענת היצרנית, אלו אמורים לשפר משמעותית את נוחות הנסיעה.
 
סיטרואן קקטוס – מחיר ואבזור
סיטרואן קקטוס יוצע בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה, פיל (Feel), עולה 110,000 שקלים וכוללת מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, עמעום אוטומטי לאורות והצגת תמרורים בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל מערך מולטימדיה מוכר של PSA (מסך בגודל "7), תאימות לאפל קארפליי, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים ועוד.
 
רמת שיין פק (Shine Pack) עולה 115,000 שקלים, מוסיפה חישוקי "17, מפתח חכם וכאמור את המושבים הייחודים. כל גרסאות הקקטוס מוצעות עם חמש שנות אחריות.

דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, הוסיף בהשקת הקקטוס כי הוא מקווה שבעתיד תצטרף למבחר גרסה נוספת, זולה יותר, שתיועד לציי רכב.