הדור החדש של ב.מ.וו X5, רכב הפנאי הגדול, הושק בישראל. חברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, פרסמה את המפרט ומחירי הדגם - דור רביעי של מי שנחשב לאחד מממציאי קטגוריית הפנאי היוקרתי.

ה-X5 החדש יוצע בישראל בשלוש גרסאות עיקריות - דגם בנזין יחיד בשלב ראשון יהיה ה-xDrive 40i, שמצויד במנוע 3.0 ליטר מוגדש עם שישה צילינדרים ו-340 כ"ס. גרסה זו עולה החל מ-609 אלף שקל ברמת האבזור הבסיסית ("עילית") והחל מ-699 אלף לבכירה ("סופריור").

הגרסה הזולה במבחר ה-X5 תהיה ה-xDrive 30d, שכמו ה-40i מציעה הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית, אך במקום בנזין מנוע טורבו-דיזל שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-265 כ"ס. מחיר גרסה זו נמוך ב-9,000 שקל מ-40i מקבילה.

ב.מ.וו X5 החדש בישראל - החל מ-600 אלף שקל


החזקה ויקרה במבחר תהיה ה-M50i, גרסת אמצע הדרך ל-X5 M העתידית. לזו מנוע דיזל עם בנפח 3.0 ליטר עם ארבעה מגדשי טורבו והספק מרבי של 400 כ"ס. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. מחירה אצלנו ברמת האבזור היחידה, סופריור, עומד על החל מ-890 אלף שקל.

ב.מ.וו X5 החדש בישראל - החל מ-600 אלף שקל


ברמה הבסיסית, עילית, ה-X5 מוצע עם חישוקי "20, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח, דלת אחורית חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים עם פתחים ליושבים מאחור, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מסך מידע לנהג (לוח מחוונים דיגיטלי) בגודל "12.3 ומסך מולטימדיה בגודל "12.3 עם ניווט בתלת-ממד, תאימות לאפל קארפליי וכונן קשיח בנפח 20 ג'יגה-בייט.

ב.מ.וו X5 החדש בישראל - החל מ-600 אלף שקל


עוד באבזור: מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות למושב הנהג, מראה נגד סינוור, חיישני אורות וגשם וחיישני חנייה היקפיים עם מערכת עזר לחנייה. אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת הירדמות נהג, התרעת רכב בשטח מת ובקרת שיוט אדפטיבית.

ב.מ.וו X5 החדש בישראל - החל מ-600 אלף שקל


רמת האבזור סופריור מוסיפה לכך מתלי אוויר, היגוי אחורי, מפתח עם תצוגת מידע, בקרת אקלים מפוצלת גם ליושבים מאחור (ארבעה אזורים), תאורת לד אדפטיבית קדמית וחישוקי "21. רמה זו מוסיפה גם מצלמות חנייה היקפיות.

ב.מ.וו X5 החדש בישראל - החל מ-600 אלף שקל


ה-M50d מבוסס על הסופריור, ומוסיף מלבד כיול M לרכיבים שונים (מתלים, בלמים, פליטה ודיפרנציאל אחורי ננעל אלקטרונית), גם ריפודי עור מהודרים יותר עם אוורור. גרסאות שבעה מושבים עם קיפול חשמלי של שתי השורות האחוריות יצטרפו למבחר במועד מאוחר יותר.