במקום הנעה אחורית - קדמית. ב.מ.וו נערכת להשקת הדור החדש של הסדרה 1, שלראשונה בתולדות הדגם יציע הנעה קדמית במקום אחורית. מהלך זה הוא חלק ממעבר גרסאות המשפחתיות הקומפקטיות של ב.מ.וו להנעה קדמית, ושהחל עם הסדרה 2 גראן טורר וסדרה 2 אקטיב טורר.

לפי ב.מ.וו, שימוש בפלטפורמת הנעה קדמית יאפשר להציע מרווח משופר לנוסעים, כאשר הגרמנית נוקבים בתוספת של יותר משלושה ס"מ למרווח הברכיים מאחור וקרוב לשני ס"מ למרווח הראש של אותם נוסעים. גם תא המטען צמח כתוצאה מהמהלך ב-20 ליטר (כעת 380).

מכיוון שב.מ.וו נודעת בחווית הנהיגה, ביצרנית מבטיחים לשים דגש ליכולת הדינמית, ובפרט לעזרי נהיגה שיסייעו בהפחתת חלק מחסרונות פלטפורמת הנעה קדמית. אחת הבולטים שבהם - לוחמת הגה, מצב בו הגלגלים הקדמיים מאבדים אחיזה כתוצאה מעודף כוח באחד הגלגלים הקדמיים (בהנעה אחורית הגלגלים הקדמיים נדרשים לטפל רב בכיוון ולא בהנעה).

ב.מ.וו סדרה 1 עם הנעה קדמית כמעט מוכנה


כדי לטפל בכך, היצרנית תצייד את הסדרה 1 במערכת ניהול מנוע משודרגת, שיכולה להפחית כוח לגלגל המאבד אחיזה במהירות גדולה פי 3 ממחשב בקרת היציבות. לפי היצרנית, עבור הנהג תגובת המערכת תרגיש מהירה פי 10. המערכת החדשה תצטרף לבקרת היציבות, שבולמת גלגל מחליק לייצוב המכונית.

ב.מ.וו סדרה 1 עם הנעה קדמית כמעט מוכנה


ב.מ.וו לא מפרסמת עדיין תמונות של המכונית החדשה, למעט אלו המוסוות של אב טיפוס - שבימים אלה משלים את הניסויים האחרונים לקראת תחילת הייצור. כן נמסר עם זאת כי הגרסה הבכירה של הסדרה 1 תכונה M135i xDrive, ותחליף את ה-M140i (שבעצמה נקראה במקור M135i).

ב.מ.וו סדרה 1 עם הנעה קדמית כמעט מוכנה


לזו החדשה יהיה מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר ו-306 כ"ס, במקום שישה צילינדרים, נפח של 3.0 ליטר ו-326 כ"ס כיום. בכדי להתמודד עם הכוח, גרסה זו תהיה זמינה רק עם הנעה כפולה (אחורית או כפולה בדור היוצא).

מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי שיווק הסדרה 1 החדשה יחל בישראל ברבעון הרביעי של השנה.