שני רכבי פנאי קומפקטיים חדשים נבחנו במבחן הבטיחות של Euro NCAP, ועברו אותו בהצלחה. סיטרואן C5 איירקרוס שיושק בישראל בהמשך השנה ולנד רובר ריינג' רובר אווק שיצא לדרך אצלנו בחודש שעבר, זכו שניהם לציונים מכובדים במבחן הבטיחות האירופי.

האווק רשם חמישה כוכבים ללא סייגים, כולל ציונים נאים בכל סעיפי המבחן - הגנה על נוסעים מבוגרים (94%), הגנה על ילדים (87%), הגנה על הולכי רגל (72%) ומערכות בטיחות (73%).

בהקשר זה ראוי לציין כי גוף המחקר האירופי החמיר באופן משמעותי בשנים האחרונות את הדרישות לחמישה כוכבים המרביים, זאת בין היתר על-ידי שימת דגש רב יותר למערכות בטיחות מתקדמות. הימצאותן או היעדרותן עשויה לשפר או לפגוע בהתאמה בציון הסופי.



את השפעת מערכות הבטיחות על הציון הסופי ניתן לראות היטב במקרה של ה-C5 איירקרוס. בגרסת הבסיס שמציעה בלימת חירום אוטונומית רגילה, רכב הפנאי הצרפתי פספס את הכוכב החמישי - בעוד בגרסה עם חבילת הבטיחות המשודרגת, שכוללת בין היתר זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, הציון כבר חמישה כוכבים מלאים.

מבחן בטיחות: לנד רובר וסיטרואן עברו בהצלחה


בגרסה הבסיסית ל-C5 איירקרוס ציון של 87% בהגנה על מבוגרים (89% עם החבילה המשודרגת), 86% בהגנה על ילדים (ללא שינוי), 58% בהגנה על הולכי רגל (לעומת 67% בגרסה המשודרגת ו-60% הנדרשים לכוכב חמישי) ו-75% בסעיף מערכות הבטיחות, לעומת 82% בגרסה המשודרגת.

מבחן בטיחות: לנד רובר וסיטרואן עברו בהצלחה


מישאל ואן ראטינגן, מזכ"ל ה-Euro NCAP, מציין כי התוצאות שפורסמו כעת ממחישות "שיצרניות הרכב מעוניינות להשיג את הציונים המרביים. זה במיוחד מעודד לראות את התפשטות מערכות הבטיחות המתקדמות דוגמת בלימת חירום אוטונומית וסיוע בשמירה על הנתיב".

ואן ראטינגן הוסיף כי הארגון בראשו הוא עומד מברך על החלטת האיחוד האירופי להגדיל את מספר מערכות הבטיחות המתקדמות שיחויבו בכל רכב חדש מ-2022.