לנד רובר ריינג' רובר איווק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ריינג' רובר איווק המקורי היה סוג של מהפכה עבור לנד רובר. רכב אופנתי ומעוצב שהוא יותר דוגמן שבילים מאשר יורד שטח מסוקס — ועם זאת הפגין יכולת שטח נדירה ביחס לבני מינו.
הדור השני הוצג ב-2018, ובחודש יוני 2024 נחתה בארץ גרסה מעודכנת לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זו נעשו עדכונים בעיצוב החיצוני, בסביבת הנהג צג מולטימדיה חדש ומעוקל בגודל "11.4, ועיצוב סביבת הנהג נקי יותר, כמעט ללא מתגים.
במהלך השנים הוצע בארץ האיווק עם מגוון מנועים, אך ב-2025 המבחר צומצם לגרסה אחת עיקרית - טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים, כאן בהספק של 160 כ"ס ו-26.8 קג"מ, בצימוד למערך היברידי מתון ותיבה אוטומטית.
שיווק מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר של היצרנית הופסק באירופה, אך נכון לתחילת 2025 יחידות מעטות של גרסת ה-200 כ"ס נותרו במלאי היבואנית.
הגרסה ההיברידית-נטענת, שבעבר שווקה בארץ באופן סדרתי, תימכר ב-2025 רק בהזמנה מיוחדת. גרסה זו משלבת בין אותו מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר המניע את הגלגלים הקדמיים, עם מנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים; התפוקה המשולבת היא 309 כ"ס ו־55 קג"מ.
לגרסה זו סוללת 15 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 66 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
איווק היה ונשאר אחד מרכבי הפנאי הנאים והמושכים ביותר, גם אחרי מספר שנים בייצור.
-
תא נוסעים ומטען
ב-2023 עבר האיווק מתיחת פנים ובמהלכה סביבת הנהג עברה שינויים: שני הצגים המרכזיים שהיו בעבר הפכו לאחד 'צף' בגודל "11.4, בורר ההילוכים שונה וגלגל ההגה חדש.
העיצוב הנקי, כמעט ללא פקדים חיצוניים, ושילוב הצבעים הבהיר יוצרים סביבת נהג מכובדת ואלגנטית. עם זאת, תפעול המולטימדיה לא פשוט ודורש הסתגלות. מערכת השמע איכותית ועוצמתה מרשימה.
המושבים נוחים, אך מרווח הרגליים מלפנים סביר בלבד, שכן הקונסולה המרכזית גוזלת מקום מרגל ימין. הראות החוצה סבירה מינוס, תוצאה של קו חלונות גבוה מאוד.
הספסל מאחור אינו נוח במיוחד ויש מנהרת הינע גבוהה במרכז הרצפה. מרווח הברכיים סביר בלבד, מרווח הראש טוב ומרווח כפות הרגליים מעולה. גם מאחור קו החלונות סופר-גבוה, תוצאה של העיצוב היפהפה. בהצלחה בהעסקת הילדים שלא יצליחו לראות החוצה.
בתא הנוסעים אין הרבה תאי אחסון, אך הפיצוי, על הנייר, מגיע בדמות תא מטען בנפח 591 ליטרים שזה סופר-מרשים. עם זאת, נראה שבפועל יש הרבה פחות.
-
מנוע וביצועים
בגרסה ההיברידית-נטענת פעולתו של מנוע ה־1.5 ליטר נעימה, הוא מעודן ואינו רועש. אולם הרכב אינו משדר תחושה כוחנית כצפוי מהנתונים (309 כ"ס, 6.4 שניות למאה), אף שהביצועים בהחלט טובים.
בגרסת ה-2.0 ליטר טורבו הביצועים טובים וההתנהלות בשיוט מאוד נינוחה. תיבת ההילוכים חלקה לרוב, אך לעיתים (נדירות) היא גסה מדי, ובקיק דאון מורגשת השהייה.
גרסת ה-1.5 ליטר הבסיסית לא נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה אחידה. היא טובה במהירויות נמוכות על מפגעים קטנים, אך סבירה בלבד בכביש בין-עירוני, וריסון המרכב לא מוצלח על פני אספלט גלי. בידוד הרעשים טוב.
בכביש מפותל הפגין האיווק יכולת דינמית גבוהה ואפילו מהנה. במהירות נמוכה תחושת הבלמים לא הרשימה, עם מהלך ארוך וספוגי של דוושת הבלם, אך דווקא בעומס דינאמי קל יותר להגיע למינון בלימה מדויק.
מבין רכבי הפנאי הקומפקטיים, בוודאי בתחום היוקרה, לאיווק יש יכולת שטח גבוהה ביותר, וכל עוד מהירות הנסיעה אינה גבוהה, נוחות הנסיעה בשבילים סבירה בהחלט.
-
תמורה למחיר
במונחי מותג ריינג' רובר, מחירו של האיווק תחרותי. במונחי השוק, איווק יקר מהמתחרים, וזו כבר בעיה.
-
גרסאות ורמות גימור
איווק מוצע ברמת האבזור 'S' הכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים ועוד.
חבילת R דיינמיק מציעה שינויים קוסמטיים ועיצוב ספורטיבי יותר.
-
בטיחות
איווק נבדק על ידי יורו NCAP בשנת 2019 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 94% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 72% בהגנת הולכי רגל ו-73% על מערכות בטיחות.
במערכות הבטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, ניטור תנועה חוצה מאחור, ניטור שטח מת אקטיבי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
בהיברידית-נטענת, כאשר החשמל אוזל, צריכת הדלק אינה מרשימה, ובממוצע המבחן הייתה 9.7 ק"מ/ל'.
בגרסת ה-2.0 ל' צריכת הדלק עמדה על 9.4 ק“מ/ל'.
-
טווח נסיעה
בגרסה ההיברידית-נטענת, הטווח החשמלי בפועל היה 49 ק"מ.
-
מה חדש בלנד רובר ריינג' רובר איווק 2025
תחילת שיווק מחודש לגרסת ה-1.5 ליטר באופן סדרתי, ולגרסה ההיברידית נטענת בהזמנה מיוחדת.
-
סיכום
רכב פנאי מעוצב ורב יכולת שסובל מתג מחיר גבוה.