פולקסווגן חשפה את ה-ID רומזז (ID. Roomzz), רכב פנאי גדול לתצוגה. זהו רכב שישי בסדרת ה-ID, ובדומה לארבעה מתוך חמישה שהוצגו קודם גם הוא מיועד לייצור סדרתי.

הרכב החדש ימוצב בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים, עם אורך של 493 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 167.5 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 296.5 ס"מ. גרסת התצוגה מצוידת בארבעה מושבים, אך כבר כעת פולקסווגן מבטיחה עד שבעה בגרסה הסדרתית.

לרומזז שני מנועים חשמליים - קדמי עם 102 כ"ס מניע את הגלגלים הקדמיים ואחורי עם 204 כ"ס מניע את האחוריים. יחד הספק המערכת עומד על 306 כ"ס ומספק ביצועים נאים: 6.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 180 קמ"ש. נתונים אלו צפויים ככל הנראה גם בגרסה הסדרתית.

פולקסווגן תציע SUV חשמלי גדול


לרכב הפנאי מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 82 קוט"ש, מספיק לטווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP החדש והמחמיר יחסית. פולקסווגן לא מספקת זמני טעינה, למעט הבטחה ליכולת טעינה ל-80% מעמדה מהירה בתוך כ-30 דקות.

פולקסווגן תציע SUV חשמלי גדול


רכב התצוגה צויד גם ביכולת נסיעה אוטונומית ברמה 4, הכוללת יכולת נסיעה מלאה ללא מעורבות נהג באזורים מסוימים, לצד גלגל הגה ודוושות כאשר נהג אנושי נדרש להתערב. בשלב זה לא ידוע אם יכולת זו תהיה זמינה גם בדגם הסדרתי, ששיווקו יחל ב-2021.