טויוטה חשפה מהדורה מיוחדת של ההיילקס, טנדר הטון הוותיק שהדור הנוכחי שלו הוצג לפני ארבע שנים. מהדורה זו תוצע בשתי גרסאות מרכב ועם עדכוני עיצוב לטובת מראה קשוח יותר. בנוסף, טויוטה מנצלת את ההזדמנות לשדרג את מערך הבטיחות של הדגם, עם מערכות אקטיביות חדשות.

המהדורה המיוחדת נקראת פשוט "מהדורה מיוחדת", ותוצע באירופה בשתי גרסאות: תא נוסעים רגיל מורחב (עם דלתות צד אחוריות קטנות שנפתחות הפוך, גרסה אינה משווקת בישראל), ותא כפול (שכן). בשני המקרים המהדורה המיוחדת מביאה שלל חלקי מרכב בשחור ואפור כהה, כמו גם סבכה קדמית שונה, לטובת מראה קשוח יותר.

בין היתר תמצאו מסגרת סבכה, מראות צד, מיגונים, פגוש אחורי, מסגרות פנסי ערפל וידיות באפור או שחור, לצד חישוקים כהים דו-גווניים במערב אירופה או שחורים לחלוטין במזרח אירופה, בשני המקרים בקוטר "18.

טויוטה היילקס יציע מהדורה מיוחדת ויותר אבזור בטיחות


השחור חוזר ובגדול בתא הנוסעים, שם תמצאו אותו בכל מקום - כולל מספר אזורים בהם מותקן פלסטיק שחור-מבריק (למשל ידית בורר ההילוכים ובסיסה, על גלגל ההגה ולצד דיפוני הדלתות). לוח המחוונים יחודי וכולל רקע לבן למחוונים ומסגרות כרום, וביניהם מסך TFT שמקרין אנימציה בעיצוב חדש וספציפי למהדורה המיוחדת. את הייחוד משלים מפתח שעוצב בהשראת עיצוב ההיילקס.

טויוטה היילקס יציע מהדורה מיוחדת ויותר אבזור בטיחות


מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי אין כוונה לשווק בשלב זה את המהדורה המיוחדת בישראל. גם עתידן של מערכות הבטיחות החדשות עדיין לא ידוע: כאן טויוטה מודיעה על הוספת מערכות חדשות החל מאוגוסט הקרוב, עם מבחר עשיר יותר של מערכות שיהיה זמין ביותר רמות גימור.

טויוטה היילקס יציע מהדורה מיוחדת ויותר אבזור בטיחות


אלו כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, מערכת למניעת סינוור וזיהוי שלטים. כיום ההיילקס מוצע עם שלוש מאלו בישראל (בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב בלי סיוע בהיגוי וזיהוי שלטים), אך רק ברמת הגימור הבכירה והיקרה ביותר - אדוונצ'ר (261 אלף שקל) - בעוד יתר הגרסאות מסתפקות במערכת התרעה בהתקנה מקומית. לפי שעה ביבואנית לא יודעים להגיד האם צפוי שינוי במפרט הבטיחות בהיילקס ה"ישראלי".