ב.מ.וו הודיעה על מתיחת פנים לרכב הפנאי הקומפקטי, ה-X1. הרכב, שהדור השני שלו נחשף לפני ארבע שנים בדיוק, עובר רענון של אמצע החיים עם עדכון קל לעיצוב, מנועים מותאמים לתקן זיהום מחמיר יותר וגם גרסת כלאיים נטענת משקע ראשונה בתולדותיו.

ב.מ.וו X1 המחודש מאמץ יחידות תאורה חדשות - כעת לד מלא - עם או בלי פנסים ראשיים אדפטיביים. יש גם סבכה קדמית חדשה עם כליות מחוברות, פגושים חדשים מלפנים ומאחור, שלושה גווני מרכב חדשים (בז', אפור וכחול) וחישוקים קלים בעיצוב חדש במידות "17 עד "19.

בתא הנוסעים תמצאו עדכונים קלים עוד יותר, הבולט שבהם מסך "10.25 למערכת המולטימדיה, שיוצע בתוספת תשלום ("6.5 או "8.8 בגרסאות פשוטות יותר). מלבד זאת ב.מ.וו לא ביצעה שינויים דרמטיים למידות, כאשר האורך עומד כעת על 445 ס"מ, הרוחב על 182 ס"מ, הגובה על 160 ובסיס הגלגלים על 267 ס"מ.

1617113


לראשונה, ה-X1 יציע - ממרץ 2020 באירופה - גרסת כלאיים נטענת משקע. זו משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 125 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שמניע את הגלגלים הקדמיים, עם מנוע חשמלי שמספק 95 כ"ס ו-16.8 קג"מ, ומניע את הגלגלים האחוריים. יחד הם יוצרים הנעה כפולה.

1617100


ספק מערכת משולב ונתוני ביצועים לא פורסמו, אך ב.מ.וו מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 50 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי של 50 ק"מ בין טעינות. לגרסה החדשה, שמכונה xDrive25e יש מצברים בעלי קיבולת של 9.7 קילוואט-שעה. משך הזמן הנדרש לטעינה שלהם לא פורסם.

1617116


עם השקת הדגם החדש לקראת יולי באירופה, יוצעו מבחר דגמי טורבו, בנזין ודיזל, עם שלושה או ארבעה צילינדרים. בצד הבנזין פורסם לפי שעה רק מפרט של גרסת הבנזין הבכירה, xDrive25i, שתציע ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר ו-231 כ"ס. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות ולמהירות מרבית של 235 קמ"ש.

1617107


בישראל ה-X1 מוצע כיום עם מנועי בנזין חלשים יותר - 1.5 ליטר שלושה צילינדרים עם 136 כ"ס והנעה קדמית (sDrive18i, החל מ-245 אלף שקל) ו-2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם 192 כ"ס (sDrive20i עם הנעה קדמית). מידע לגבי עדכונים לגרסאות אלו לא פורסם.

באירופה שיווק ה-X1 המחודש יחל עם מנועי דיזל - 1.5 ליטר שלושה צילינדרים (116 כ"ס, sDrive16d) ו-2.0 ליטר ארבעה צילינדרים (231 כ"ס, xDrive25d). נכון לעתה לא ידוע אם אלו יוצעו בישראל.

שיווק ב.מ.וו X1 המחודש בישראל יחל ברבעון הרביעי של 2019, כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. פרטים לגבי המפרטים המיועדים לישראל ומחירם לא פורסמו.