סיאט חשפה את המי (Mii) החשמלית, ומודיעה כי היא לא תצטרף למבחר הגרסאות הקיים - אלא תחליף את כל מנועי הבעירה הפנימית (בנזין ודיזל). החל מיולי הקרוב, לא תיוצר עוד מי מזהמת בזמן הנסיעה, ובמקום תוצע רק המי אלקטריק (Electric, חשמלית).

המי היא אחות תאומה של סקודה סיטיגו ופולקסווגן אפ!, הראשונה קיבלה גרסה חשמלית לאחרונה והשנייה מזמן. אף אחת מהן אינה משווקת כיום בישראל. גם אחיותיה של המי צפויות לעבור להנעה חשמלית בלבד בעתיד הקרוב.

המי החשמלית מציעה מנוע בעל 83 כ"ס ו-21.6 קג"מ. בסיוע מצברים בעלי קיבולת של 36.8 קילוואט-שעה, היא מסוגלת לנסוע עד 260 ק"מ בין טעינות, הרבה מעבר לשימוש היומי הממוצע באירופה (וישראל). טעינת המצברים תארוך ארבע שעות מעמדת 7.2 קילוואט (AC) וכשעה מעמדת 40 קילוואט (DC) מהירה.

סיאט מי מחליפה בנזין בחשמל
סיאט מי - מעכשיו חשמלית בלבד

למי אלקטריק מהירות נסיעה מרבית של 130 קמ"ש, וסיאט נוקבת בהאצה מעמידה ל-50 קמ"ש בתוך 3.9 שניות. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש לא פורסם, אך בסיטיגו עם אותו המנוע נדרשות לכך 12.5 שניות.

סיאט מי מחליפה בנזין בחשמל


בניגוד לסיטיגו החשמלית, סיאט בחרה כמעט ולא לשנות את עיצוב המי - אפילו לא סבכה אטומה כמקובל בחשמליות. בהתאם המידות לא השתנו, עם אורך של 356 ס"מ, רוחב של 164.5 ס"מ, גובה של 148 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 242 ס"מ. למי אלקטריק נפח תא מטען של 250 ליטר.

סיאט מי מחליפה בנזין בחשמל


שיווק המכונית החדשה יחל בשווקים נבחרים באירופה, בעיקר במערב וצפון היבשת, בספטמבר הקרוב. מחירה לא פורסם, אך סיאט מבטיחה שיהיה תחרותי בהשוואה למכונית מיני עם מנוע בנזין. לפי שעה לא ידוע על תוכניות לשיווק בישראל את המי אלקטריק - או אחת מאחיותיה החשמליות.