האם בקרוב נוכל לנסוע בכוח השמש? מכוניות ה"מתודלקות" באנרגיה סולארית הן לא דבר חדש, אבל לרוב הן מיועדות לניסוי או מיוצרות במספר יחידות קטן במיוחד ובמחיר גבוה.

כעת, טויוטה בוחנת ייצור לוחות סולאריים חדשים למכוניות הכלאיים והחשמליות שלה, שיאפשרו להאריך את טווח הנסיעה "בחינם" - תודות לקרני השמש. מכונית כזו, המבוססת על גרסת הכלאיים הנטענת משקע של טויוטה פריוס (דגם שלא נמכר בישראל), יוצאת כעת לניסוי ציבורי.

את המכונית טויוטה פיתחה יחד עם יצרנית מצברי הטעינה הסולאריים שארפ וגוף המחקר היפני נאדו. היא כוללת לוחות סולאריים משופרים שמכסים כמעט כל שטח חיצוני פנוי - מכסה המנוע, הגג והדלת האחורית.

טויוטה פריוס תיסע 56 ק


בהשוואה ללוח הסולארי על הגג שטויוטה מציעה בפריוס הסדרתית בשני הדורות האחרונים (לא בישראל), מכונית הניסוי החדשה מסוגלת לנצל את קרני השמש טוב בהרבה: היא מפיקה פי 4.8 אנרגיה, 860 וואט לעומת 180 בדגם הסדרתי, ויכולה להמשיך ולאגור את אנרגיית השטח גם בזמן תנועה - לעומת רק בעמידה בדגם הרגיל.

טויוטה פריוס תיסע 56 ק


שדרוג זה, לצד מצברים משופרים, מאפשר זינוק דרמטי בטווח הנסיעה שמעניקה השמש. לפי חישובי טויוטה, אגירת קרני השמש ביום ממוצע תאפשר נסיעה חשמלית של 44.5 ק"מ ללא בנזין - לעומת 6.1 ק"מ בדגם המשווק כיום. טעינה בזמן תנועה תוסיף טווח של 56.3 ק"מ - זאת בעוד הדגם הקיים כיום לא מסוגל להטעין את המצברים כלל בתנועה.

טויוטה פריוס תיסע 56 ק


הניסוי במכונית החדשה יחל בסוף החודש. נתונים שייאספו ממנו ישמשו את טויוטה לפיתוח הדור הבא של הלוחות הסולאריים, בתקווה שבעתיד נזכה לקבל גרסאות כאלה גם בישראל.