שנתיים בלבד אחרי שהושק בקול תרועה רמה, ונראה כי מרצדס X-קלאס נמצא בדרך להפוך להיסטוריה. עיתון ה"אוטומובילווקה" הגרמני מדווח מפי מקורות בדיימלר, יצרנית מרצדס, כי הטנדר היוקרתי נמצא בסכנת הפסקת ייצור, זאת כחלק מתוכנית התייעלות של היצרנית. בדיימלר אף בוחנים את הפסקת ההתקשרות עם רנו-ניסאן-מיצובישי, שעל בסיס טנדר מתוצרתה מבוסס הטנדר הגרמני.

לאחר שפרסמה אזהרת רווח, דיימלר מחפשת דרכים להוזיל עלויות, כך על-פי אותם מקורות. למרות שבהשקתו ביולי 2017 מרצדס הביעה אופטימיות רבה בנוגע לסיכויי הצלחתו בשוק כלי הרכב המסחריים הקלים, ה-X-קלאס לא התרומם: רק 16,700 יחידות ממנו נמכרו ב-2018 באירופה, אוסטרליה ודרום-אפריקה. בארה"ב, שם הביקוש הוא לטנדרים גדולים יותר, ה-X-קלאס כלל לא הושק.

ה-X-קלאס, שמבוסס על ניסאן נבארה, סבל מהשקתו מתג-מחיר גבוה (החל מ-37 אלף יורו בגרמניה), ומתחרות עזה מכיוונם של פולקסווגן אמארוק ופורד ריינג'ר, הראשון מהם נמכר בישראל והשני עדיין לא. ה-X-קלאס לא הושק עדיין אצלנו.



את ה-X-קלאס מייצרת ניסאן עבור מרצדס לצד הנבארה ורנו אלאסקן, שלושה אחים לאותה שלדת סולם, במפעלה בברצלונה, ספרד. בחודש פברואר האחרון מנכ"ל דיימלר היוצא, דיטר זטשה, הודיע על זניחת התוכנית לייצור ה-X-קלאס במפעל רנו-ניסאן בארגנטינה, עבור שווקי דרום אמריקה.

דיימלר פרסמה בתחילת החודש תחזית רווח שלילית - הרביעית ב-13 החודשים האחרונים. ביצרנית הסבירו את הירידות בצורך לעמוד בתקני זיהום מחמירים, בהתמודדות עם בעיות זיהום ממנועי דיזל ובקריאות לתיקון.