רכב הפנאי הקטן במבחר של פורשה, המאקאן (Macan), זוכה לגרסת טורבו חדשה. קצת יותר משנה אחרי שנחשפה מתיחת הפנים של הרכב, שהושק לראשונה ב-2013, פורשה מוסיפה את ה"טורבו", הגרסה החזקה והספורטיבית ביותר.

פורשה מאקאן בגרסה זו מצוידת במנוע קטן מבעבר - יחידת טווין-טורבו בנזין V6 בנפח 2.9 ליטר במקום 3.6 ליטר לפני מתיחת הפנים. ההספק עם זאת זינק ב-40 כ"ס ועומד כעת על 440 כ"ס, מה שמסביר גם את השיפור בביצועים: 4.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש לעומת 4.8 בעבר, כאשר עם חבילת "ספורט פלוס" הכוללת בקרת יציאה מהמקום, זמן ההאצה נחתך ל-4.3 שניות בלבד.

המאקאן טורבו מאיץ ל-160 קמ"ש בתוך 10.5 שניות (10.3 עם ספורט פלוס), ל-200 קמ"ש בתוך 17.1 שניות (16.9) ולמהירות מרבית של 270 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 10.2 ק"מ לליטר. לגרסה החדשה תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה.

1621514


מלבד כוח, המאקאן טורבו גם מוסיף עיצוב ייחודי, תודות לפגושים שונים מלפנים ומאחור וחישוקי "20 ללא תוספת תשלום. הוא גם יציע בלמים המצופים בתרכובת פחמן וטונגסן, שלדברי פורשה מצמצמת יצירת אפר בלמים בעד 90% - טוב לניקיון החישוקים וגם לאיכות הסביבה.

1621513


מלבד זאת הטורבו מציע גם מתלים בכיול ספורטיבי עוד-יותר ממאקאן רגיל, וכיאה לגרסה בכירה יוצע עם מיטב אבזור הבטיחות והנוחות של הדגם - כולל בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לנווט את הרכב כמעט ללא מעורבות נהג בפקקים (עד 60 קמ"ש).

1621515


מחיר הגרסה החדשה בגרמניה עומד על החל מ-92 אלף יורו (כ-360 אלף שקל). מחירה בישראל עדיין לא ידוע, אך מיבואנית המותג, אורכיד ספורטס קארס, נמסר כי ניתן להזמינה בהזמנה מיוחדת כבר מעכשיו. שיווק סדיר יתחיל בשנה הבאה.