יצרנית הספורטיביות קופרה (Cupra), תת-מותג של סיאט לשעבר, חשפה רכב חשמלי ראשון. שלא במפתיע, זהו רכב פנאי קופה, מהקטגוריות הצומחות בתעשייה. הרכב החדש, שמכונה "טאבאסקאן" (Tavascan, שמו של כפר בצפון ספרד), מבוסס על פלטפורמת החשמליות הסדרתית של פולקסווגן, ה-MEB.

למרות שהיא לא מצהירה על כך רשמית, לטאבאסקאן סיכוי גבוה להגיע לייצור סדרתי בתוך מספר שנים. זהו רכב פנאי גדול במבנה "קופה", כלומר גג משתפל ומעט נמוך מהמקובל ברכב פנאי רגיל - לטובת הרושם הספורטיבי ועל חשבון מרווח ראש ושימושיות. לסיכויי הייצור לא מזיקה העובדה כי פולקסווגן עצמה מתכננת דגם דומה לשיווק בתוך פחות משלוש שנים.

הטאבאסקאן הוא לא רק רכב ראשון של קופרה (או סיאט) בקטגוריה אלא גם רכב חשמלי ראשון של מותג הספורטיביות, אם כי היצרנית כבר מריצה באירופה מכונית תיור (טורינג) חשמלית המבוססת על הלאון הוותיקה.

קופרה מציגה: פנאי קופה חשמלי


למרות שהיא חדשה בתחום, נראה שקופרה בחרה לצאת לעולם בהצהרה ברורה: לטאבאסקאן שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, עם הספק כולל של 306 כ"ס, מצברי 77 קילוואט-שעה וטווח חשמלי של 450 ק"מ. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות לפי הערכות קופרה.

קופרה מציגה: פנאי קופה חשמלי


לרכב החדש עיצוב מוחצן בקו שונה מכפי שהורגלנו מהמותג (חלק מכך משום שאין צורך בסבכה קדמית לקירור מנוע בעירה פנימית), חישוקי "22 ותא נוסעים עשיר הכולל מסך "12.3 במקום מחוונים ו-"13 למולטימדיה. גם כאן מדובר בקו עיצוב שונה בתכלית, וסביר כי עיצוב דגם התצוגה נועד להכין את הקהל לכיוון אליו תצעד קופרה בעתיד.