הוא חוזר. רכב הפנאי הקטן שהמציא את הקטגוריה במתכונתה הנוכחית, חוזר לסיבוב שני בדור חדש לחלוטין. ניסאן חשפה את הג'וק החדש, מכלי הרכב הנמכרים ביותר שלה באירופה ומי שהיה בתחילת העשור להיט ענק גם בישראל, אך קצת דעך בשנים האחרונות.

חוות דעת: ניסאן ג'וק 2020

הדור השני גדול, מסוגנן ומאובזר מבעבר, וניסאן מבטיחה שיפור מורגש למרווח, לאיכות ולבטיחות. ניסאן ג'וק החדש שומר על העיצוב פורץ הדרך של קודמו (לחיוב או לשלילה לפי עינו של המתבונן), במה שנראה כמו אבולוציה ולא מהפכה.

הדגם החדש מציע כעת תאורת לד מלאה מלפנים, כאשר פסי הלד הועתקו מטה ונמצאים כעת מלפנים לצד מכסה המנוע, ולא עליו. מהצד ומאחור ממשיך העיצוב המפוסל אליו הורגלנו, במתכונת מעודכנת. הג'וק יציע חישוקים במידה של עד "19, שכמובן מעטרת אותו בכל התמונות והסרטונים שפורסמו.



בתא הנוסעים ניסאן מבטיחה שיפור מורגש למרווח ליושבים מאחור - מרווח הברכיים זינק בכמעט שישה ס"מ והראש בס"מ. זאת תודות לצמיחה כללית במידות - האורך עומד על 421 ס"מ (7.5+), הרוחב על 180 ס"מ (3.5+) והגובה על 159.5 ס"מ (3+). בסיס הגלגלים גדל בלא פחות מ-11 ס"מ ל-264. גם תא המטען מציג שדרוג: 422 ליטר, כמעט 20% יותר מבעבר (354 ליטר).

ניסאן ג'וק דור שני: עיצוב מחודש ומנוע טורבו שלושה צילינדרים


מי שדווקא התכווץ הוא המשקל העצמי' בכ-23 ק"ג. מדובר בהישג מכובד בהתחשב בצמיחה במידות ותוספת אבזור. מי שתרם לכך, בין היתר, הוא השוכן מתחת למכסה המנוע: במקום מנוע ה-1.6 ליטר בנזין הוותיק (ארבעה צילינדרים), ניסאן מציעה בהשקה מנוע שלושה צילינדרים ממשפחת הטורבו החדשה של רנו. לזה נפח של 1.0 ליטר והוא מייצר 117 כ"ס (ארבעה יותר מהמנוע היוצא) ומומנט גדול משמעותית - 18.3 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד, לעומת 14.6 קג"מ בלבד ב-4,000 סל"ד בדגם המשווק כעת בישראל.

ניסאן ג'וק דור שני: עיצוב מחודש ומנוע טורבו שלושה צילינדרים


הג'וק מוצע כעת עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (במקום אוטומטית רציפה). בגרסה האוטומטית הדגם החדש מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.1 שניות (10.8 בידנית) ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש - שיפור לעומת הדגם הנוכחי (12.3 ו-170 קמ"ש). נתוני תצרוכת דלק לא פורסמו בשלב זה.



עוד חידוש בדור השני של הג'וק, נוגע לאבזור הבטיחות והנוחות. בפסגת ההיצע תשכון מערכת ה-"ProPilot" של ניסאן, שמאפשרת נהיגה אוטונומית חלקית בפקקים. מערכת זו מזהה סימוני נתיב ואת הרכב מלפנים, ומסוגלת לשלוט בהיגוי, האצה ובלימה במהירויות נמוכות (בכבישים בינעירוניים). 

ניסאן ג'וק דור שני: עיצוב מחודש ומנוע טורבו שלושה צילינדרים


לצידה יוצעו בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים שגם מסייעת בהיגוי להחזרת הרכב למרכז הנתיב ומניעת פגיעה, זיהוי שלטים והתרעת רכב בשטח מת בנסיעה לאחור.

ניסאן ג'וק דור שני: עיצוב מחודש ומנוע טורבו שלושה צילינדרים


עוד יוצעו מערכת מולטימדיה עם מסך "8, שיקוף טלפונים (מערכות ההפעלה של אפל וגוגל), קישור וויי-פיי לגלישה ברשת (בעזרת כרטיס סים מובנה וגישה קבועה לאינטרנט) ומערכת שמע מתוצרת בוז. רמות האבזור הבכירות יציעו גם מושבי עור או אלקנטרה.



באירופה הג'וק יהיה זמין באולמות התצוגה כבר בנובמבר הקרוב, אך נכון לעתה עדיין לא ידוע מתי יחל שיווקו בישראל. ניתן להעריך עם זאת כי זה לא יקרה לפני תחילת 2020.