זו בהחלט לא יונדאי i30 כמו של השכן. יצרנית הרכב הקוריאנית חשפה בפרנקפורט את ה-i30N פרוג'קט סי (Project C), גרסה קיצונית במיוחד של המשפחתית הקומפקטית, שמשווקת גם בישראל. היא תוצע במהדורה מוגבלת של 600 יחידות, למי שרוצה יכולת דינמית מושחזת ליום מסלול.

הפרוג'קט סי נקראת על-שם "אזור סי" במתחם המחקר ופיתוח של יונדאי בנאמיאנג, דרום קוריאה. אזור זה משמש לבדיקת היכולת הדינמית של מכוניות המותג. שעות פיתוח לא מעטות עברו על הפרוג'קט סי גם בנורבורגרינג, כמובן.

גולת הכותרת של המהדורה המוגבלת היא חלקי המרכב מסיבי פחמן - פעם ראשונה בה יונדאי סדרתית עושה שימוש בחומר קל המשקל. ה-i30N משילה 50 ק"ג תודות למכסה מנוע (7- ק"ג), מסיטי רוח ומושבים שיוצרו מסיבי פחמן (חסכון של 7.5 ק"ג לכל מושב קדמי). במתלה האחורי נעשה שימוש באלומיניום במקום ברזל לחסכון של קרוב לחמישה ק"ג. חישוקי "19 קלים במיוחד חוסכים 22 ק"ג של משקל לא מוקפץ.



ה-i30N פרוג'קט סי מציעה גם מתלים ייעודיים הכוללים קפיצי הנמכה ובולמים בכיול חדש. היא יושבת קרוב לכביש בקרוב לס"מ בהשוואה ל-N פרפורמנס רגילה (כפי שהיא משווקת בישראל), ונהנית גם מכיול שונה של מערכות הבטיחות - בקרות היציבות והמשיכה.

יונדאי i30 הופכת לחיית מסלול במהדורה מוגבלת חדשה


מתחת למכסה המנוע אין שינוי, כאשר הפרוג'קט סי תציע את הגרסה החזקה של מנוע ה-2.0 ליטר הסדרתי, עם 275 כ"ס ו-36 קג"מ בין 1,450 ל-4,700 סל"ד (38.5 קג"מ בין 1,750 ל-4,200 סל"ד במצב גדישת יתר). המהדורה המיוחדת מוצעת רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית וכמו יתר הגרסאות עם הנעה קדמית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.0 שניות (6.1 בדגם הרגיל המשווק בישראל) ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 14 ק"מ לליטר.

יונדאי i30 הופכת לחיית מסלול במהדורה מוגבלת חדשה


יונדאי לא מפרסמת את מחיר ה-i30N פרוג'קט סי, אך היא תהיה כמובן יקרה משמעותית מהדגם הרגיל (החל מ-240 אלף שקל אצלנו). נכון לעתה לא ידוע על כוונה של חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, להציע אותה בישראל.