טויוטה ומתחרתה הקטנה מבית, סובארו, הודיעו על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה - שיכלול גם הגדלת נתח האחזקות של ענקית הרכב ביצרנית הקטנה ממנה. בתום המהלך טויוטה תחזיק בחמישית (20%) ממניות סובארו, מה שמקרב אותה מאוד להשתלטות על היצרנית. ההסכם כולל רכישת מניות טויוטה על-ידי סובארו (נתח זעיר), צעד סימבולי שמטרתו לחזק את אווירת שיתוף הפעולה.

טויוטה מחזיקה כיום ב-17% ממניות סובארו, בעוד זו האחרונה לא מחזיקה במניות טויוטה כלל. מצב זה ישתנה כאמור בתום יישום השלב החדש בשיתוף הפעולה בין היצרניות.

בהודעה שפרסמו הצדדים נמסר כי ההסכם יכלול הרחבה של שיתוף הפעולה בין טויוטה לסובארו, ובכלל זה שיתוף טכנולוגיות, מערכות בטיחות ומערכות הנעה - כולל מערכות כלאיים וחשמל. ההסכם כולל גם בשורות טובות לחובבי סובארו BRZ ותאומתה טויוטה GT86, מכוניות הספורט הקטנות - שיזכו תודות לכך לדור שני בשנים הקרובות.

טויוטה מגדילה אחזקותיה בסובארו
סובארו. תורמת את ההנעה הכפולה

"במהלך תקופת השינוי העמוק שעוברת על תעשיית הרכב כעת, הנאה מנהיגה תישאר חלק עיקרי במכוניות והיא משהו שאני חושב שאנחנו חייבים לשמר באופן נחרץ", כך אמר אקיו טויודה, נשיא טויוטה, בהודעה שפרסמה היצרנית בהתייחס לחלקן של מכוניות הספורט בהסכם. טויודה מתייחס בכך לאתגרים שעומדים בפני תעשיית הרכב במעבר למכוניות חשמליות ואוטונומיות.

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי טויוטה תציע לסובארו כחלק מההסכם החדש גישה נרחבת יותר למערכות הנעת הכלאיים שלה. במסגרת ההסכם הקיים, טויוטה מספקת לעמיתתה את מערכת ההנעה של סובארו XV קרוסטרק הייבריד.

שיתוף הפעולה המתרחב יכלול גם שימוש בידע שצברה סובארו בפיתוח מערכות הנעה כפולה בדגמי טויוטה. שתי היצרניות עדיין לא הציגו כמה מהמכוניות העיקריות עליהן סוכם בעבר - חשמלית מבוססת מצברים ורכב פנאי חשמלי.