רגע לפני שהיא נפרדת סופית מהדור הראשון של הסדרה 2, ב.מ.וו מציגה מהדורה מיוחדת של ה-M2, הספורטיבית ביותר במבחר. קוראים לה CS, וכמו גרסאות באותו שם בעבר של סדרות אחרות, גם הפעם מדובר במכונית שמכוונת למי שהנאה מנהיגה נמצאת גבוה ברשימת הדרישות שלו.

ה-CS מבוססת על ב.מ.וו M2 קומפטישן, המשווקת גם בישראל. יש לה 40 כ"ס יותר (450) מאותו מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים מוגדש, ומומנט שנותר על 56 קג"מ אך זמין בטווח סל"ד מעט רחב יותר, בין 2,350 ל-5,500 סל"ד (5,230 בקומפטישן). ההנעה אחורית, כמובן.

לראשונה בדגמי CS, המהדורה המיוחדת תוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית ולא רק בגרסת שתי דוושות, אם כי כצפוי זו איטית יותר וחסכונית פחות מגרסת התיבה הרובוטית (שבעה הילוכים, מצמד כפול). הידנית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות (לעומת 4.0), עדיין שיפור נאה של 0.2 שניות בשתי הגרסאות ביחס לקומפטישן מקבילה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-280 קמ"ש (250 בקומפטישן).

1624779


תצרוכת הדלק כאמור אף היא נחותה בידנית - 9.8-9.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 10.6-10.4 בגרסה הרובוטית. ובכל זאת, די ברור איזו גרסה תהיה המועדפת על חובבי חווית נהיגה טהורה, במיוחד על מסלול המרוצים. 

1624777


מלבד תוספת הכוח, ה-CS מציעה שורה של שדרוגי עיצוב, הפחתת משקל, בלמים משודרגים (כולל אופציה לקרמיים) ועדכון לכיול המתלים. בין היתר מכסה המנוע, מראות הצד, הספויילרים מלפנים ומאחור, הגג וחלקי קונסולה בתא הנוסעים מיוצרים מסיבי פחמן. את החבילה הדינמית משלימים, בין היתר, מתלי M אדפטיביים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

1624755


בתא הנוסעים תמצאו מושבי ספורט מהודרים עם ריפוד עור ואלקנטרה בשחור ותפרים אדומים, גלגל הגה מצופה אלקנטרה, תגי CS ותגי M2 מוארים במשענות הגב. מבחוץ מוצע גוון חדש ובלעדי לגרסה זו של כחול, חישוקי "19 בשחור או זהב וצמיגי 245/35 מלפנים ו-265/35 מאחור (מישלן פיילוט ספורט קאפ 2).

1624771


ה-CS M2 תהיה זמינה באירופה משנה הבאה, במחיר התחלתי אסטרונומי של 95 אלף יורו (368 אלף שקל). לשם השוואה, M2 קומפטישן בסיסית עולה בגרמניה החל מכ-66 אלף יורו (256 אלף שקל), ובישראל החל מ-585 אלף שקל. פער המחירים הזה מרמז על תג-מחיר של יותר מ-800 אלף שקל בישראל, אם ה-CS תוצע כאן, מה שכמובן מקטין מאוד את סיכויי השיווק.

1624758