חברת לובינסקי, יבואנית MG לישראל, השיקה רשמית את הגרסה החשמלית ל-SZ, רכב הפנאי הקטן, כאשר משלוח ראשון של מכוניות נחת בארץ בשבוע שעבר. זה אמור לסמן שינוי וצעד גדול בדרכו של המותג הסיני בארץ.
 
"בספטמבר 2008 נחתם ההסכם עם קבוצת SAIC (שנגחאי אוטומוטיב, א.ש) ומאז חיכינו ליום הזה", מסביר דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי.
 
דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, מעריך כי יימכרו אלפי יחידות מה-ZS החשמלי ב-2020, מה עשוי להפוך אותו לרכב החשמלי הנמכר ביותר בארץ. "אני לא רואה כרגע עוד מותג שיכול להביא רכב 'מסה' כזה, בכמות כזו", כך שביט.
 
בניגוד למרבית הדגמים החשמליים שיגיעו מסין בקרוב, ה-SZ עומד בתקינה אירופית מלאה - ולכן לא יהיה מוגבל למכירות של 400 מכוניות בשנה.

רכב הפנאי החשמלי MG ZS יוצא לדרך בישראל

 
שביט מספר על התעניינות גדולה ביותר ברכב: "רצינו לחוש את השוק ולפני ארבעה שבועות פתחנו בהרשמה וקיבלנו אלפי פניות, של אנשים שרוצים לבצע נסיעות מבחן. קיימנו שלושה כנסים של הסברים ללקוחות בימי שישי האחרונים. הזמנו 1,000 מכוניות, אבל כעת אנחנו מבינים שאנחנו יכולים להכפיל או לשלש זאת".
 
לפי היבואנית, לפחות כרגע אין מחסום בכמויות שביכולתה לקבל מ-MG. התנופה החשמלית של היצרנית פירושה שאחרי שנים של הכנות, ב-2020 היא גם תחזור לאירופה באופן משמעותי מבעבר (עד כה המותג התרכז בעיקר בבריטניה). בהולנד, שם ממוקם מטה המותג הסיני, יחל השיווק בקרוב. במהלך 2020 MG תתפרס באירופה בהדרגה תוך שהיא מתמקדת בכלי רכב חשמליים.
 
שביט מספר שלובינסקי רוצה לקחת אחריות על כל תהליך רכישת הרכב החשמלי. "לקוח שבא לעשות הזמנה צריך להראות לנו טופס של היתכנות הקמת עמדת טעינה. הוא יתחבר לאחד הספקים שלנו, שיעשה סקר ורק אז נבצע הזמנה. לא נמסור את הרכב עד שלא בוצעה התקנת עמדת טעינה".
 
רכב הפנאי החשמלי MG ZS יוצא לדרך בישראל


לפי חישוב שערכו בחברת לובינסקי, לקוח שירכוש רכב חשמלי של MG וייסע 20 אלף ק"מ בשנה, יחסוך בגלל העלויות הנמוכות של החשמל והטיפולים כ-30 אלף שקל בארבע שנים. מהטבות המס על שווי ערך רכב לעובדי חברה, אלו יכולים לחסוך 14 אלף שקל בארבע שנים.
 
הרכב
ה-ZS החשמלי עולה החל מ-139 אלף שקל, כאשר במחיר כלולים עמדת טעינה ביתית (לא כולל התקנה) ושני כבלי טעינה (מוד 2 ומוד 3). לרכב מצברי 45.6 קילוואט-שעה (קוט"ש), טווח של 263 ק"מ בהתאם לתקן החדש (WLTP) ומשך טעינה של כשבע שעות. בטעינה מהירה ניתן להגיע ל-80% תוך כ-30 דקות.
 
המנוע מייצר 143 כ"ס והרכב מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.2 שניות. המהירות המרבית היא 140 קמ"ש. ה-ZS מוצע בשתי רמות גימור: "נט S" ו"נט אפ  S".

רכב הפנאי החשמלי MG ZS יוצא לדרך בישראל


ברמה הבסיסית חישוקי "16, חיישני חנייה, מולטימדיה עם מסך "8 ומפתח חכם. לרמה הבכירה (141 אלף שקל) חישוקי "17, חלון גג מושבי דמוי-עור (מושב נהג חשמלי) ומצלמת נסיעה לאחור. מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בגרסה היקרה נוסף ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
 
לרכב אחריות של חמש שנים או 150,000 ק"מ. האחריות למצברים עומדת על שמונה שנים או 150,000 ק"מ.
 
בלובינסקי מעריכים כי ה-ZS החשמלי יזכה לציון ארבע כוכבים במבחני ה-Euro NCAP תודות למערכות הבטיחות הנוספות, זאת לעומת הציון הנמוך מאוד שקיבלה גרסת הבנזין, שלושה כוכבים בלבד.

רכב הפנאי החשמלי MG ZS יוצא לדרך בישראל
MG HS
 
התוכניות
לובינסקי צפויה להתחיל ב-2020 בשיווק רכב פנאי נוסף וגדול יותר של MG, שמכונה HS (בסיס גלגלים של 272 ס"מ). זה יגיע בגרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV) עם טווח של 60 ק"מ וגם בגרסת בנזין רגילה.
 
בעתיד הרחוק יותר (2021) אמור להגיע לארץ מרבל X - רכב פנאי חשמלי גדול עם בסיס גלגלים של 280 ס"מ. זה יכוון לתחרות מול יונדאי סנטה פה.