הונדה סיטי (City, עיר), המשפחתית הקטנה של הונדה, חוזרת בדור חדש. באירוע שנערך בתאילנד היצרנית חשפה את המתחרה שלה ליונדאי אקסנט ומאזדה 2 דמיו, כאשר כמוהן היא מבוססת על מכונית סופרמיני - הונדה ג'אז.

הסיטי מציגה עיצוב מודרני המזכיר את הונדה סיוויק הנוכחית, תא נוסעים מהודר מבעבר כולל מסך "8 למערכת המולטימדיה ומידות נדיבות: אורכה 455 ס"מ (11 יותר מהאקסנט), רוחבה 175 ס"מ (2+), גובהה 147 (ס"מ יותר) ובסיס הגלגלים שלה קצר בס"מ (259 לעומת 260 ס"מ באקסנט).

לראשונה בתולדותיה, הסיטי תוצע עם מנוע טורבו-בנזין מודרני. יחידת השלושה צילינדרים החדשה מפיקה 122 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.6 קג"מ בין 2,000 ל-4,500 סל"ד. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך הונדה מבטיחה תצרוכת דלק של עד 23.8 ק"מ לליטר.



המשפחתית הקטנה תוצע בשתי גרסאות עיצוב עיקריות - רגילה ו"ספורטיבית" המכונה RS. כן יוצעו חבילות התאמה שונות, שיקוף יישומונים מטלפון חכם (אנדרואיד אוטו וקארפליי), בקרת אקלים, חישוקי "15 או "16 ועוד מערכות נוחות. מנגד, בולטות בהיעדרן - בתאילנד לפחות - מערכות בטיחות מתקדמות.

הונדה ג'אז סדאן חדשה נחשפה בתאילנד עם מנוע טורבו


שיווק הסיטי מתחיל כעת בתאילנד, עם מחיר התחלתי של 579.5 אלף באט או כ-66 אלף שקל. מחיר הגרסה היקרה ביותר עומד על 739 אלף באט (כ-85 אלף שקל). למרות שזה נשמע מפתה ושחלק מהמתחרות - המיועדות אף הן בעיקר לשווקים מתפתחים - מגיעות בכל זאת לישראל, הסיטי אינה צפויה להימכר כאן. מחברת מאיר, יבואנית הונדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי מכונית זו אינה מוצעת בתקינה אירופית ולכן לא יכולה להגיע לישראל.

הונדה ג'אז סדאן חדשה נחשפה בתאילנד עם מנוע טורבו