הדור החדש של סיאט לאון, המשפחתית הקומפקטית, נמצא כבר ממש מעבר לפינה. זה יקרה ככל הנראה סמוך לתחילת שנה הבאה, ואחרי שרכבי ניסוי נצפו בספרד סיאט מפרסמת כעת סרטון רשמי ובו נראה אב-טיפוס קרוב לייצור תחת הסוואה.

הרכב אמנם תחת הסוואה מלאה, אך מדובר בהסוואה מינימלית - כלומר כזו בה המרכב הסופי מוסווה על-ידי דפוס שמקשה לזהות את קווי המתאר. רכבי ניסוי מוקדמים עוטים מרכב של רכב אחר, מרכב בעיצוב זמני או הסוואה גדולה ומסורבלת שמסתירה לגמרי את צורת המרכב.

מצילום הרכב המוסווה ניכר דימיון, די מתבקש, לפולקסווגן גולף החדשה - שהלאון היא מתחרה ישירה שלה וגם אחות לפלטפורמה. המשפחתית הספרדית תציע כפי הנראה את מרבית הטכנולוגיות והמנועים - כולל גרסאות הכלאיים המתונות - שפולקסווגן חשפה קודם לכן בגולף החדשה.

סיאט לאון החדשה נחשפת, כמעט
צילום: סיאט                      סיאט לאון (מימין) ופולקסווגן גולף החדשה

סיאט לא מלווה את הסרטון החדש בפרטים על הלאון, ומתמקדת דווקא בטכנולוגיה עתידית שעשויה למצוא דרכה גם למשפחתית - תקשורת בין מכונית לתשתית ("Car-to-X"). מדובר בתקשורת המאפשרת למכונית להציג לנהג מידע מרשת התמרורים, כך שהוא יכול לדעת בעוד כמה זמן יתחלף מופע התמרורים ולהתאים את מהירות הנסיעה כך שלא יצטרך לעמוד ברמזור אדום או שזמן העצירה יהיה מינימלי.

סיאט לאון החדשה נחשפת, כמעט

צילום: סיאט

מערכת דומה מוצעת כיום במכוניות מעטות בעולם, כולל גם כמה מקונצרן פולקסווגן (תחת מותג אודי בעיקר). סיאט מפתחת אותה לשימוש במכוניות "עממיות" בסיוע רשות התחבורה הספרדית, עיריית ברצלונה ורשות האלקטרוניקה הספרדית (ETRA). תקשורת בין מכוניות לרמזורים דורשת תשתית מתאימה, שקיימת כיום רק בערים מעטות בעולם.