סיאט לאון - אוטו

סיאט לאון מידע כללי

סיאט לאון יתרונות וחסרונות

יתרונות / ביצועים, מרחב מאחור, צריכת דלק, התנהגות כביש

חסרונות / נוחות נסיעה, הנדסת אנוש, מושב נוסע

בשורה התחתונה / פונה, ופונה לנהג

סיאט לאון 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של סיאט לאון, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית, נחשף רשמית בינואר 2020. לאון החדשה מבוססת על המהדורה העדכנית של הפלטפורמה המודולרית של קבוצת VAG המכונה MQB evo.

    הדור החדש מציגה אבולוציה לעיצוב של קודמו, אך מאמץ אלמנטים עדכניים כמו יחידות התאורה החדשות מלפנים ומאחור שהוצגו עם סיאט טאראקו הגדול. מידות המרכב נדיבות מבעבר — לאון החדשה ארוכה בכ-9 ס“מ מהדור היוצא (בהאצ‘בק וסטשיין, 437 ו-464 ס“מ בהתאמה) ובסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-5 ס“מ (269 ס“מ סה“כ). מידות הרוחב והגובה ללא שינוי.

    סביבת הנהג עודכנה גם היא ומתאימה לעידן הנוכחי — יש מסך מולטימדיה גדול, תאורת אווירה עשירה ועוד. בורר ההילוכים האוטומטי קטן ומודרני למראה בזכות מעבר למערכת ”על חוט“.

    היצע מערכות הבטיחות רחב כבעבר ומתחיל בעולם בצד הבנזין ב-1.0 ל‘ מוגדש (3 ציל‘) עם 90 כ“ס ומגיע עד ל-2.0 ל‘ המפיק 190 כ“ס. אלינו רלוונטיות בעיקר גרסאות ה-1.0 ל‘, ה-1.5 ל‘ וה-2.0 ל' בהספקים של 110 כ“ס למנוע הקטן, 150 כ“ס למנוע ה-1.5 ל' ו-190 כ"ס למנוע הגדול — התיבה תהיה רובוטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בסיאט מציעים גם אפשרות למערכת חשמל 48V לטובת חיסכון נוסף בצריכת הדלק. בחו“ל קיימות גם מגוון גרסאות מונעות דיזל וגז טבעי.

    בראש ההיצע עומדת גרסת פלאג-אין היברידית המשלבת בין במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל‘ למנוע חשמלי המפיקים יחדיו 204 כ“ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על עד 60 ק“מ בזכות מצברי ליתיום-יון בקיבולת 13 קילוואט-שעה אך זו טרם משווקת בישראל באופן רשמי.

    השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2020 בגרסת ה-1.5 ל'.

  • עיצוב ונוכחות

    לאון החדשה היא מכונית נאה, עדכנית למראה ובעלת פרופורציות טובות.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת בצורה נקיה ונעימה, אולי נקיה מדי. שילוב הצבעים (שחור-אפור) לא מייצר עניין ומיעוט הכפתורים והאלמנטים מקנים לה הופעה מעט פשוטה. מצד שני, איכות החומרים וההרכבה ראויות.

    הנדסת האנוש אינה מצטיינת. שדה הראיה לפנים סביר בלבד, המרווח לרגל ימין של הנהג אינו מתעלה ותפעול המערכות דרך מסך המולטימדיה הקטן (8.25") מסורבל.

    מושב הנהג נוח למדי, וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה. מושב הנוסע אינו מוצלח בגלל מחסור בתמיכה לגב תחתון. המרחב בכל מקרה מספק.

    מאחור המרחב טוב מזה שהציע הדור הקודם וטוב בפני עצמו. יש בקרת אקלים וצמד שקעי USB-C. המושב עצמו קצר וחסרה משענת יד במרכז. הדיפונים מאחור פשוטים ונוקשים למגע.

    תא המטען בעל נפח מספק של 380 ל'. סף ההטענה גבוה מהרצוי.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) המוכר מספק ביצועים נהדרים. לאון צוברת קצב בקלילות מפתיעה, גם ביציאה מהמקום וגם בתאוצות ביניים ויש לה מספיק כוח כדי להתמודד גם עם עליות ארוכות ובעקיפות.

    למעט במהירויות נמוכות תיבת ההילוכים (רוב' דו-מצמדית) פועלת לרוב בצורה חלקה וזורמת ומגיבה בזריזות.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה הצד החזק של לאון. בתוך העיר הבולמים הנוקשים מייצרים נסיעה לא נוחה ולא נינוחה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משפתרת משמעותית, וגם אז לאון אינה יוצאת דופן לטובה ביחס למתחרות בתחום זה.

    בידוד הרעשים מנגד מוצלח למדי – רעשי רוח נשמעים בשיוט מהיר, אך רעשי המנוע והדרך מבודדים היטב.

    כיול המתלים הנוקשה משלם דיבידנד בכביש המפותל – מעבר ליכולת הגבוהה שמוסיפה לבטיחות, לאון היא גם אחת המשפחתיות המהנות ביותר לנהיגה.

     

  • תמורה למחיר

    לאון מתומחרת באופן המקובל בקטגוריה - אך מגדילה את ערך העסקה שהיא מציעה בעזרת עיצוב נאה, ביצועים טובים והתנהגות כביש מעולה.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב בשנת 2021 נמסרו כ-220 יח' מגרסת ה-1.5 ל' ברמת גימור 'סטייל' וכ-220 יח' ברמת גימור FR. בנוסף, כ-70 יחידות מגרסת ה-2.0 ל'.

  • גרסאות ורמות גימור

    לאון משווקת בישראל בשתי גרסאות: 1.5 ל' או 2.0 ל' עם 150 כ"ס או 190 כ"ס בהתאמה. בשני המקרים היא מוצעת אך ורק במרכב ההאצ'בק.

    רמת הגימור הבסיסית, 'סטייל' כוללת תאורת לד, שמשות כהות, חישוקי "17, גג זכוכית, בקרת אקלים תלת-אזורית, מולטימדיה עם צג "8.25 ועוד.

    רמת גימור 'FR' בעלת הופעה ספורטיבית יותר בחוץ ובפנים וכוללת תאורת לד מתקדמת יותר, חישוקי "18, מפתח חכם, מושבי ספורט, מחוונים מוקרנים, בחירת מצבי ניהוג, מצלמה וצג מולטימדיה גדול יותר, "10. היא גם מונמכת ב-1.4 ס"מ ביחס לגרסה הרגילה.

     

  • בטיחות

    סיאט לאון נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים (92%) וילדים (88%).

    כמצופה, לאון החדשה מצוידת (בהתאם לרמת הגימור) במגוון מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים מלפנים ומאחור ועוד.

     

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק מצוינת למשפחתית עם ביצועים כאלה, ובכלל: 13.7 ק"מ לליטר במבחן דרכים.

  • מה חדש בסיאט לאון 2022

    אין שינוי בשנת הדגם 2022.

  • סיכום

    איך אומרים בספרדית משפחתית לנהג?

סיאט לאון גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיאט לאון
סיאט לאון גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1498
150
907
134,900
1498
150
1,048
155,900
1984
190
1,115
165,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיאט לאון?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סיאט לאון

סיאט לאון צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
סיאט לאון צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.7 11.9 טרם נבחן 11.9 9
17.2 14.0 טרם נבחן 14.0 4
17.2 14.0 טרם נבחן 14.0 5
8