חודש לאחר שחשפה את מתיחת הפנים למשפחתית הגדולה שלה, אופל אינסיגניה, יצרנית הרכב הגרמנית מוסיפה גרסה ספורטיבית - ה-GSi. זו חוזרת במתכונת חלשה מבעבר אך חסכונית יותר בדלק, ובניגוד לעבר נראה כי היא עשויה להגיע גם לישראל.

האינסיגניה GSi עוברת עדכון קוסמטי קל בדומה לגרסאות המשפחתית הרגילות, כולל סבכה קדמית חדשה, פגושים שונים מלפנים ומאחור וגולת הכותרת - יחידות תאורה קדמיות מסוג מטריצת לד עם 168 נורות (84 בכל צד). היא הוצגה בינתיים בתמונות רק במרכב הסטיישן (ספורטס טורר), אך תוצע גם בסדאן (גרנד ספורט). בתא הנוסעים אופל מבטיחה תוספת אבזור ועדכון קליל ביותר לעיצוב.

גרסת ה-GSi הספורטיבית מצטיידת בגרסה מחוזקת של מנוע הארבעה צילינדרים החדש, שנחשף במתיחת הפנים לגרסאות הרגילות. יחידת ה-2.0 ליטר (ללא שינוי) טורבו-בנזין מציעה הפעם מגדש בודד במקום שניים, הספק של 230 כ"ס ב-5,000 סל"ד (לעומת 260 ב-5,300) ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 1,500 ל-4,000 סל"ד (לעומת 40.8 ב-4,000-2,500 בעבר).

אופל אינסיגניה ספורטיבית מתחדשת - בדרך גם לישראל?
צילום: אופל

גם הפעם יש הנעה כפולה (שונה מבעבר) עם חלוקת כוח גם בין הגלגלים, אך לא נמסר אם בסרן האחורי כמו בדור הקודם או הפעם בקדמי. אילו תיבת ההילוכים שודרגה משמונה לתשעה הילוכים, ואופל לא מפרסמת עדיין נתוני ביצועים (6.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-250 מרביים בעבר).

אופל אינסיגניה ספורטיבית מתחדשת - בדרך גם לישראל?
צילום: אופל

ומה עם שיווק בישראל? מחברת לובינסקי, יבואנית אופל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי "אין תאריך עדיין, אבל התכנון להביא לארץ (את האינסיגניה, ר.צ) כמובן ולהביא גם את ה-GSi".

אופל אינסיגניה ספורטיבית מתחדשת - בדרך גם לישראל?
צילום: אופל