פורד פומה, רכב הפנאי הקטן של פורד שמתחרה בפיג'ו 2008 וניסאן ג'וק, יוצע בקרוב בגרסה ספורטיבית. כמקובל בפורד היא תכונה ST ותתבסס על מכלולי פורד פיאסטה ST - הסופרמיני הספורטיבית שזכתה לשבחים בחו"ל, אך לצערנו לא משווקת בישראל. דווקא לפומה ST נראה כי קיים סיכוי טוב יותר להגיע אלינו (אם כי אין לכך אישוש רשמי).

מדיווח של "אוטוויק" ההולנדי, שאושר על-ידי פורד, עולה כי הפומה ST יוצג בתוך מספר חודשים ויושק באירופה עוד השנה. בישראל שיווק הגרסאות הרגילות של הפומה צפוי להתחיל לקראת 2021. פורד פיאסטה אינה משווקת בישראל מאז השקת הדור הנוכחי בנובמבר 2011. גרסת ה-ST שלה לא שווקה בישראל מעולם (למעט במספרים זעומים בייבוא מקביל).

הגרסה הספורטיבית תתבסס כאמור על הפיאסטה ST, וכמוה תציע מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים ו-200 כ"ס. בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית הפיאסטה ST מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 232 קמ"ש. פורד לא מפרסמת נתונים טכניים לפומה ST, אך צפו לביצועים מעט נחותים בגלל משקל עצמי גבוה יותר. ייתכן שרכב הפנאי הממוצב כמוצר יוקרתי יותר גם יזכה לגרסה אוטומטית שאין בפיאסטה ST.



מבחינת עיצוב גרסת ה-ST צפויה להיות דומה מאוד ל-ST-ליין איתה נחשף הפומה ביוני אשתקד. ה-ST-ליין היא חוליה מקשרת בין הפומה הרגיל שהוצג מאוחר יותר (ספטמבר 2019) לבין ה-ST הספורטיבית שתוצג עוד מעט. בעוד ה-ST וה-ST-ליין מציעות עיצוב דומה, זו האחרונה מציעה מפרט טכני רגיל בלי תוספת כוח או כיול ספורטיבי מלא.



פורד פומה הושק עם מנועי 1.0 ליטר טורבו-בנזין שלושה צילינדרים בשלוש רמות הספק: 95, 125 ו-155 כ"ס. הגרסה הבכירה מוצעת עם סיוע חשמלי מתון (MHEV) ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.0 שניות. את גרסת הביניים - שתהיה כנראה מובילת הדרך בהשקה הישראלית - ניתן להזמין עם או בלי סיוע חשמלי מתון. פורד לא פרסמה בינתיים מפרט טכני סופי לגרסאות האוטומטיות של הפומה, מה שמסביר גם מדוע השיווק בישראל יחל רק בסוף השנה.