המשפחתית הקומפקטית יונדאי i30 תעבור עדכון של אמצע החיים בתערוכת ז'נבה (15-5 במרץ). יצרנית הרכב הקוריאנית הודיעה כי מתיחת הפנים של ה-i30 תוצג בתערוכה, ולאחר מכן יחל שיווקה באירופה. בינתיים לא ידוע מתי תגיע גם לישראל. המשפחתית נמכרת אצלנו כיום במרכב האצ'בק בלבד (עם אופציה לפאסטבק בגרסת ה-N הספורטיבית).

יונדאי בינתיים לא מפרסמת מפרט ותמונות של המכונית, ומסתפקת בתמונת הקדימון החלקית - בה נראית ה-i30 ברמת הגימור N-ליין (N-Line) בעלת העיצוב הספורטיבי, מעין חוליה מקשרת בין הדגם הרגיל לגרסת ה-N הספורטיבית.

היצרנית מבטיחה פגושים חדשים מלפנים ומאחור, סבכה קדמית שונה עם מבנה רשת ושינוי ליחידות התאורה מלפנים ומאחור. דגמי ה-i30 הרגילים ללא ערכת N-ליין יציעו כמובן עיצוב מאופק יותר. בהקשר זה נזכיר כי לפי שעה לפחות לא מוצעת בישראל רמת הגימור הזו, שלאחר מתיחת הפנים תהיה זמינה (באירופה לפחות) לראשונה גם במרכב הסטיישן.

יונדאי i30 מחודשת תוצג בקרוב
יונדאי i30 ברמת הגימור N-ליין לפני מתיחת הפנים (למעלה) ואחריה (צילום: יונדאי)
יונדאי i30 מחודשת תוצג בקרוב
צילום: יונדאי

חידוש שיהיה כנראה רלוונטי יותר לישראל יימצא בתא הנוסעים, שם ה-i30 תציע - לפחות ברמות הגימור הגבוהות - לוח מחוונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה עם מסך גדול יותר ("10.25 לעומת "8 כיום). יונדאי גם תציע חישוקים קלים בעיצוב חדש (בגודל "16 עד "18).

עוד פרטים על יונדאי i30 המחודשת - בחודש הבא. מועד שיווקה בישראל עדיין אינו ידוע.

פלטפורמה חשמלית חדשה
יונדאי הודיעה גם על חתימת הסכם שיתוף פעולה חדש בתחום המכוניות החשמליות. הקוריאנים ישתפו פעולה עם קאנו (Canoo), יצרנית רכב חדשה שהוקמה בקליפורניה ב-2017. אשתקד זו הציגה רכב חשמלי לשירות מנויים - כלומר כזה המוצע לפי שימוש ולא ניתן לרכישה באופן ישיר על-ידי לקוחות פרטיים.



הרכב של קאנו ייוצר משנה הבאה, והפלטפורמה המודולרית שלו תשמש את יונדאי לפיתוח כלי רכב חשמליים עבורה ועבור מותג קיה. בשלב זה אין פרטים נוספים על המכוניות הצפויות להיוולד משיתוף הפעולה.

יונדאי i30 מחודשת תוצג בקרוב
הפלטפורמה המודולגית של קאנו (צילום: קאנו)