יבואנית יונדאי לישראל, חברת כלמוביל, צפויים להשיק בחודש מאי את יונדאי וניו (Venue), רכב פנאי קטן שנחשף לפני כמעט שנה. עם בסיס גלגלים של 252 ס"מ ואורך כללי של 404 ס"מ, מדובר ברכב שישתלב בהיצע מתחת לקונה. בהתאם יהיה זול יותר ויעמוד בתחרות מול קיה סטוניק וסיאט ארונה.
 
הווניו צפוי להגיע לארץ עם מנוע 1.6 ליטר אטמוספירי מהסדרה החדשה שישודך לתיבה אוטומטית רציפה. כמו בשאר הדגמים החדשים של יונדאי, כמו למשל יונדאי i10 החדשה, הכוונה היא להשיק את הדגם עם מערכות בטיחות מתקדמות ללא תוספת תשלום.
 
באותה תקופה בערך אמור לנחות כאן יונדאי קונה בגרסת כלאיים. לאור הצלחת האיוניק והנירו, ברור שמדובר ברכב חשוב מאוד מבחינת מכירות. רכב הפנאי הקטן של יונדאי משודך כאן לחטיבת הכוח המוכרת מהאיוניק, עם 141 כ"ס, והמחיר צפוי להיות גבוה וקרוב למשפחתית - כלומר בסביבות 140 אלף שקל. כדרכה של כלמוביל, הוא יוצע בשתי רמות אבזור שאחת מהן תופנה לכיוון ציי רכב.  
 
יונדאי קונה היברידי בדרך לארץ, גם יונדאי וניו
יונדאי קונה הייבריד (צילום: יונדאי)

בקיץ ייתכן כי כלמוביל תשיק את גם את הפלסייד (Palisade), רכב פנאי גדול עם שבעה מושבים, בסיס גלגלים של 290 ס"מ ואורך של 498 ס"מ. זהו רכב הפנאי הגדול ביותר של יונדאי ובארה"ב (וגם אצלנו אם יגיע) הוא מתחרה בפורד אקספלורר ושברולט טראוורס.

יונדאי קונה היברידי בדרך לארץ, גם יונדאי וניו
יונדאי פליסייד (צילום: יונדאי)

לפחות כרגע נראה שהכוונה היא להביאו עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר. זה יהיה הרכב הגדול והיקר בהיסטוריה של יונדאי בישראל עם תג-מחיר התחלתי צפוי של יותר מ-300 אלף שקל (שם נמצאת כיום הגרסה היקרה ביותר של הסנטה פה).
 
במהלך השנה מקווים בכלמוביל להחזיר אלינו את הסונטה, שדור חדש (שמיני במספר) שלה הוצג בתערוכת ניו יורק 2019 לפני כשנה. הכוונה היא להביאה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין (180 כ"ס) ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הדור היוצא של הסונטה הוצע בארץ עם הנעת כלאיים.