הגרסה הספורטיבית של פולקסווגן טוארג, שמכונה R, נחשפה רשמית. רכב הפנאי הגדול ישווק בגרסה זו באירופה מהמחצית השנייה של השנה, וייתכן כי זו אף תגיע לישראל. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי הנושא נמצא בבחינה מול היצרנית.

הטוארג R הוא רכב פנאי ספורטיבי עם מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר. זה מספק 340 כ"ס ומשודך למנוע עזר חשמלי עם 136 כ"ס, שיכול להניע את הגלגלים גם לבדו עד ל-140 קמ"ש. במנוע החשמלי תומכים מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 14.1 קילוואט-שעה.

לראשונה ברכב כלאיים נטען משקע של פולקסווגן, הכוח עובר לכל ארבעת הגלגלים. מערכת ההנעה יכולה לשלוח עד 70% מהכוח לפנים ועד 80% לאחור. תיבת ההילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה.

פולקסווגן טוארג R יציע הנעת כלאיים נטענת משקע ו-462 כ
צילום: פולקסווגן

יצרנית הרכב הגרמנית לא מפרסמת עדיין מפרט טכני מלא של הרכב, כך שמלבד מהירות מרבית (250 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית) לא ידוע מה הטווח החשמלי או נתוני תצרוכת דלק וביצועים נוספים. פולקסווגן מציינת עם זאת כי לראשונה בתולדותיה תוצע מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2 בכל טווח המהירות. זה אומר שתוכלו לתת לרכב לשלוט בהיגוי, האצה ובלימה בתנאים מסוימים מעמידה ועד למהירות של 250 קמ"ש.



מלבד זאת ה-R יציע עיצוב אגרסיבי יותר מטוארג רגיל, בין היתר תודות לפגוש קדמי שונה, חישוקי "20 (עד "22 בתוספת תשלום) ועוד שינויים קלים. את המרכב תוכלו לקבל גם בגוון כחול הייחודי לדגמי R של היצרנית. בתא הנוסעים תוצע רמת אבזור גבוהה הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12) ומולטימדיה עם מסך ענק ("15). למעט שינויים קוסמטיים קלים מפרט האבזור צפוי להיות דומה עד זהה לזה של רמות הגימור הגבוהות של הטוארג הרגיל.

פולקסווגן טוארג R יציע הנעת כלאיים נטענת משקע ו-462 כ
צילום: פולקסווגן