סיטרואן C4 קקטוס, שהוצג לראשונה בפברואר 2014, החל את דרכו כרכב פנאי קטן. עם לכתה של המשפחתית הקומפקטית המסורתית של סיטרואן (ה-C4 דור שני), הקקטוס עבר מתיחת פנים ב-2017 ובמסגרתה מוצב מחדש כמשפחתית (אם כי הוא עדיין מבוסס על פלטפורמת סופרמיני).

כעת, נראה שבסיטרואן נערכים לחזרתה של ה-C4 כמשפחתית של ממש - כאשר הקקטוס הבא יפנה באופן ברור יותר לכיוון וגם יוצע לראשונה עם הנעה חשמלית מלאה. על-פי דיווח של "אוטוויק" ההולנדי, בסיטרואן מכינים גרסה לא מזהמת כלל בזמן הנסיעה של רכב הפנאי, כלומר המשפחתית, וזו תושק במקביל להצגת גרסאות הבנזין והדיזל.

לפי ההערכות הדור הבא של קקטוס/C4 צפוי להגיח לאוויר העולם בסוף החודש הנוכחי. דגמי ניסוי מוסווים נראו לא אחת באירופה, כאשר מרושם ראשוני נראה כי סיטרואן בוחרת במבנה קרוסאובר שיחבר בין אופי הפנאי של הקקטוס המקורי, לבין משפחתית האצ'בק מסורתית וגם קצת קופה לטובת הייחוד.

סיטרואן C4 קקטוס הבא כבר קרוב - ויהיה (גם) חשמלי
סיטרואן C4 קקטוס. הדור הבא - יותר משפחתית (צילום: סיטרואן)

מתחת למכסה המנוע תוצע לראשונה כאמור הנעה חשמלית - זו תגיע היישר מפיג'ו e-2008, כלומר עם הספק מרבי של 136 כ"ס, מצברי 50 קילוואט-שעה וטווח נסיעה של כ-300 ק"מ בין טעינות. עוד פרטים על ה-C4 החדשה צפויים להתפרסם כאמור בהמשך החודש. מועד השיווק שלה בישראל עדיין לא ידוע.