יצרנית הרכב הספרדית סיאט הודיעה על מתיחת פנים לרכב הפנאי הקומפקטי שלה, סיאט אטקה. הרכב, שהוצג לראשונה בתחילת 2016, עובר רענון מקיף שכולל שינויים לאבזור הבטיחות והנוחות, מנועים חדשים ועיצוב מעודכן. שיווקו בישראל יחל בתחילת 2021.

העדכון לעיצוב אינו דרמטי, כאשר בולט במיוחד חרטום חדש בהשראת סיאט טאראקו, רכב הפנאי שבעה מושבים של המותג המבוסס על אותה פלטפורמה קומפקטית. זה אומר שיש יחידות תאורה חדשות (לד), סבכה משושה במקום מלבנית ופגוש שונה עם בתי פנסי ערפל גדולים ובולטים מבעבר בצדדיו.

מהצד השינוי כמעט ולא מורגש, למעט עיצוב חדש לחישוקים (14 דגמים לבחירה במידה "16 עד "19), מאחור תמצאו פגוש חדש עם פתח מפלט נסתר - ובמקומו שני קישוטי דמוי-מפלט בשחור. סיאט תציע רמת גימור חדשה עם עיצוב "שטח" (אקספריאנס, XPERIENCE) וגוון חדש למרכב - ירוק כהה שהוצג לראשונה בטאראקו. שניהם מככבים בתמונות שפורסמו.

סיאט אטקה מחודש נחשף - יגיע לישראל ב-2021
סיאט אטקה, אחרי המתיחה (למעלה) ולפני (צילום: סיאט)

בתא הנוסעים מתיחת הפנים מביאה גוונים חדשים, מערכת מולטימדיה מעודכנת עם מסך "8.25 או "9.2 ופחות מתגים פיזיים. 

סיאט אטקה מחודש נחשף - יגיע לישראל ב-2021
לפני (למטה) ואחרי (צילום: סיאט)

בתחום מערכות הבטיחות ועזרי הנהיגה תוצע בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת מבעבר, שכוללת לראשונה סיוע ממידע המגיע מה-GPS ומזיהוי התמרורים. בדרך זו הרכב יכול להתאים מהירות לפני פניות, כיכרות, אזורים עירוניים ומוגבלי מהירות אחרים, גם אם קבעתם מהירות נסיעה קבועה יותר בהגדרה הראשונית.

סיאט אטקה מחודש נחשף - יגיע לישראל ב-2021
צילום: סיאט

בקרת השיוט תתפקד גם כמערכת נהיגה אוטונומית חלקית, יחד עם מערכת שמירת הנתיב. מערכות אלו יחד ישמרו על מהירות ועל מרכז הנתיב למשך 15 שניות או כל עוד הנהג מחזיק את ההגה עם לפחות יד אחת (לאחריהן תופעל התרעת עזיבת גלגל הגה). עוד בבטיחות: התרעה וסיוע כשרכב חוצה בנסיעה לאחור ומהצד, סיוע נגרר ומערכת טרום התנגשות. זו האחרונה מזהה תאונה בלתי נמנעת, מהדקת את החגורות, סוגרת חלונות (גם בגג) ומפעילה את איתות החירום. זוהי מערכת משלימה לבלימת החירום האוטונומית, במידה הנגה או זו לא מצליחים למנוע תאונה.

סיאט אטקה מחודש נחשף - יגיע לישראל ב-2021
צילום: סיאט

האטקה המחודש יוצע בשלוש גרסאות טורבו בנזין: 1.0 ליטר (110 כ"ס) עם תיבה ידנית, 1.5 ליטר (150 כ"ס) עם תיבה ידנית או רובוטית כפולת מצמד, ובגרסת 2.0 ליטר (190 כ"ס) עם תיבה כפולת מצמד. הגרסה החזקה היא היחידה שמציעה הנעה כפולה ולא קדמית. בנוסף גרסאות דיזל, שלא יגיעו ככל הנראה לישראל, כולן בנפח 2.0 ליטר ועם 115 או 150 כ"ס.