כמו יצרניות קטנות רבות, גם סוזוקי מצאה עצמה מתקשה לעמוד בתקנות האירופאיות לממוצע זיהום בצי (תקנות הקובעות רף פליטת מזהמים ממוצע לכל הדגמים של אותו יצרן), ונאלצה ב-2018 לחתום על הסכם שיתוף פעולה עם טויוטה במסגרתו תשווק באירופה שני דגמים של טויוטה תחת מותג סוזוקי. 

הסנונית הראשונה לשיתוף הפעולה הזה היא האקרוס, רכב פנאי שהינו למעשה טויוטה ראב 4 בשינויים מינוריים; ההבדל העיצובי עיקרי הוא החזית הייחודית לסוזוקי, ופרט אליה, לחישוקים ולסמלי היצרן, האקרוס כמעט זהה לתאום מבית טויוטה.

גרסת סוזוקי לטויוטה ראב 4 נחשפה - קבלו את אקרוס 2021
צילום: סוזוקי

שלא במפתיע בהתחשב בייעוד החסכוני, יחידת הכוח היחידה המוצעת היא היברידית נטענת המשלבת מנוע 2.5 ל׳ ושני מנועים חשמליים - אחד בכל ציר - המשודכים לתיבה אוטומטית רציפה. ההספק המשולב הוא 306 כ״ס, שאינו רק חריג בסגמנט, אלא אף גבוה יותר מזה של ב.מ.וו M5 הראשונה! 

גרסת סוזוקי לטויוטה ראב 4 נחשפה - קבלו את אקרוס 2021
צילום: סוזוקי

למרות משקל עצמי גבוה (1940 ק״ג) הזינוק למאה קמ״ש אורך 6.2 שניות בלבד, כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ״ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 18 קוט״ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מרשים של עד 75 ק״מ, והמנוע החשמלי האחורי מסוגל לדמות פעולה של דיפרנציאל מוגבל-החלקה לטובת שיפור יכולת העבירות בשטח. בנוסף, יהנה האקרוס משלל מערכות הבטיחות המתקדמות מבית טויוטה, כמו גם ממסך מגע בגודל 9״ עם קישוריות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. 

שיווקו של סוזוקי אקרוס באירופה יחל בסתיו הקרוב ולישראל הוא צפוי להגיע ב-2021. מחירים טרם פורסמו. 

גרסת סוזוקי לטויוטה ראב 4 נחשפה - קבלו את אקרוס 2021
צילום: סוזוקי