יבואנית ג'נרל מוטורס בישראל, UMI, הודיעה על תחילת השיווק של שברולט טריילבלייזר, רכב פנאי קומפקטי. השם "טריילבלייזר" מוכר במורשת שברולט, ורכב בשם זה הגיע גם לארץ בתחילת האלף הנוכחי, כאחד ממשיכי שושלת בלייזר שמקורה עוד בסוף שנות השישים. שם דגם זה משמש גם היום רכב שטח אמיתי על בסיס שברולט קולורדו, בדרום אמריקה ובמזרח אסיה.

אבל טריילבלייזר שהגיע לישראל הוא דגם כל-חדש, שהוצג באפריל 2019. הרכב מתמקם מתחת לאקווינוקס בממדיו ומחליף בהיצע של שברולט בארץ את טראקס ששיווקו פסק.

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר

פרטים ומחירים
טריילבלייזר מתבסס על פלטפורמה של ג'נרל מוטורס הנקראת VSS-F המשרתת גם את ביואיק אנקור המקביל לו. אורך בסיס גלגלים 264 ס"מ, אורך הרכב 441 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ; גובהו הוא 166 ס"מ עם הנעה קדמית, 167 ס"מ עם הנעה כפולה, ומרווח הגחון הוא 19 או 20 ס"מ בהתאמה.

הדגם מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר חדש המייצר 155 כ"ס. התיבה רציפה בגרסת ההנעה הקדמית, אוטומטית 9 הילוכים בהנעה הכפולה. גרסת ההנעה הקדמית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות, זו עם ההנעה הכפולה ב-9.1 שניות, צריכת הדלק הבין-עירונית היא 14 ק"מ/ל' או 12.8 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 10 או 14 בהתאמה. בגרסת ההנעה הכפולה מתלה אחורי מעט שונה, קורת מתח עם חיבורי וואטס.  

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר

טריילבלייזר מוצע בארבע רמות גימור – שלוש הראשונות להנעה הקדמית. בכל הגרסאות מפרט בטיחות הכולל בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, תיקון סטייה ועמעום אוטומטי.

רמת הגימור הראשונה היא 'LS', מחירה 149,000 שקלים, ובמפרט האבזור שלה חישוקי "17, מולטימדיה וצג "7. רמת הגימור 'LT+' מוצעת ב-154,000 שקלים, וזו צפויה להיות המבוקשת ביותר, ובמפרט שלה צג "8, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם והתנעה מרחוק, פסי גגון ועוד. ברמת הגימור 'LTZ', שעולה 162,000 שקלים, כוללת גם גג זכוכית ודלת אחורית בתפעול חשמלי. גרסת ההנעה הכפולה, כאמור עם תיבה אוטומטית 9 הילוכים, מוצעת ברמת הגימור 'אקטיב Z' שמחירה 174,000 שקלים, ולזו בנוסף צביעה דו-גונית, תאורת לד אחורית, ריפוד דמוי עור, מערכת להפחתת רעשים ועוד.  

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר

היבואן מתכוון למצב את טריילבלייזר במרכז הקטגוריה של רכבי פנאי קומפקטיים, היישר מול דגמים כמו מאזדה CX-30, ניסאן קשקאי, סקודה קארוק, קיה ספורטאז' (ופחות מול הסלטוס), 

נוהגים ומתרשמים 
עיצובו של טריילבלייזר הדגם דומה מאוד לזה של בלייזר הגדול והוותיק ממנוע, הרבה בזכות  החזית שגם בה נעשה שימוש רב במאפייני עיצוב שהגיעו מקאמרו הספורטיבית. הוא אינו נראה גדול במיוחד, אבל העובדה שהוא גבוה ויש לו מרווח גחון גדול יחסית, מדגישה את היותו דגם פנאי.  

סביבת הנהג מזכירה את זו שראינו בדגמים כמו אקווינוקס; החומרים קשיחים ואינם איכותיים במיוחד, והגוון השחור נוכח מדי בתא הנוסעים. נציין כי ברמות הגימור הגבוהות ניתן להזמין ריפוד בהיר, מה שבוודאי ישפר את האווירה. המחוונים ברורים אבל עיצובם אינו עדכני, וכך-גם המיתוג הפשוט של בקרת האקלים. במרכז סביבת הנהג המולטימדיה המוכרת והמפורטת של שברולט. תנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת את התחושה הנדרשת ברכב פנאי. 

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר

הטריילבלייזר בו נהגנו הוא ברמת הגימור 'LTZ', אבזורו כאמור עשיר למדי, וכולל בין השאר גג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג ולדלת האחורית – בהחלט פריטים שאינם מקובלים בקטגוריה. מאחור המרחב מצוין, ומרווחי הראש והרגליים טובים מאוד. לתא המטען מבנה שימושי. 

כוח לא חסר, והביצועים בהיכרות ראשונית נראים טובים למדי, בייחוד במהירויות ביניים. התיבה הרציפה פועלת באופן מדורג ואינה מושכת את המנוע לסל"ד מוגזם. עם זאת נראה שהתגובות של המנוע והתיבה אינן חדות. טעימה מגרסת ההנעה הכפולה העלתה כי עם שילוב התיבה האוטומטית פעולת חטיבת הכוח נעימה יותר. 

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר

נראה שפעולת הבולמים אינה נינוחה על פגמים קטנים וגם הריסון אינו מושלם, אבל אנחנו צריכים קצת יותר קילומטראז' כדי לבחון אותם בתנאים נוספים ומשתנים. רעשי הכביש המוחשיים נבעו גם מהיעדר כיסוי לתא המטען, פריט שיהיה בכלים שיימסרו ללקוחות. נראה שהנסיעה בגרסת ההנעה הכפולה מעט יותר רכה ונעימה, אך פעולת הבולמים פחות מרוסנת. באותה התרשמות הראשונית עלה כי היכולת הדינמית טובה. הבלמים, לאחר עומס מתמשך בירידה, לא נסכו ביטחון.  

ההתנסות הראשונית משברולט טריילבלייזר החדש מעלה כי הוא משלב מאפיינים אמריקאים אופייניים של כוח וממדים, אך אינו מצטיין בחלל פנים מזמין. הדגם החדש ייבחן בקרוב ואז נלמד להכיר את מלוא יכולותיו.

*פורסם ב-03.12.20 (נוסף וידאו)

שברולט טריילבלייזר 2021 החדש – חוות דעת ראשונית
צילום: תומר פדר