תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — קומפקטיות יוקרתיות.

סגמנט המכוניות הקומפקיות הוא הסגמנט השני בחשיבותו בשוק המקומי. בקצה הסגמנט, הן מבחינת מחירן והן מבחינת היקף המסירות, נמצאות הקומפקטיות לבית מותגי היוקרה השונים. הרעיון פשוט — מכונית קומפקטיות המעוצבת בהשארת דגמי הדגל של יצרנית היוקרה, סביבת נהג ייחודית ואיכותית ושילוב של מנועים וטכנולוגיות חדשות המחלחלות מטה מהדגמים הגדולים והיקרים יותר בעיצע היצרנית. על הנייר כולם מרוויחים מהסידור הזה — הלקוח זוכה ל“כרטיס כניסה“ פחות יקר לעולם היוקרה מחד, היצרניות זוכות לחשיפה רחבה וקהלים חדשים מאידך. כיום הפילוסופיה הזו תופשת חלק חשוב מאסטרטגיית המכירות של יצרניות היוקרה ולצד הקומפקטיות מוצעים רכבי פנאי קטנים יוקרתיים, גרסאות סדאן וקופה לקומפקטיות ועוד — אבל המשפחתית הקומפקטיות היוקרתית הייתה שם קודם.

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות
צילום: מערכת אוטו

אודי A3
A3 היא למעשה המשפחתית הקומפקטית היוקרתית הראשונה (1996) שתוכננה מראש ככזו. כיום היא נמצאת בדורה הרביעי שהוצג במרץ 2020 והגיע לארץ בחודש אוגוסט של אותה השנה. היא יושבת על המהדורה העדכנית ביותר של פלטפורמת ה-MQB של היצרנית, מציגה עיצוב עדכני וסביבת נהג מרשימה ביותר. כיום היא משווקת בארץ עם מנוע אחד — 1.5 ל‘, 150 כ“ס — ובמקביל מוצעת בגרסת S3 עם מנוע 2.0 ל‘ המפיק 310 כ“ס. אנחנו כבר ממש מצפים לגרסת ה-RS החזקה עוד יותר. 

יתרונות: עיצוב, סביבת נהג, הנדסת אנוש, צריכת דלק
חסרונות: בידוד רעשים, מחיר, אבזור

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות
צילום: מערכת אוטו

ב.מ.וו סדרה 1
הדור השלישי של סדרה 1 הוא הראשון בשושלת עם הנעה קדמית. סדרה 1 הנוכחית חולקת את הבסיס שלה (פלטפורמת UKL) עם דגמי מיני השונים, כולל חלק מיחידות ההנעה. כיום היא משווקת בארץ בשתי גרסאות — 1.5 ל‘ (3 ציל‘) המפיק 140 כ“ס והנעה קדמית או 2.0 ל‘ המפיק 306 כ“ס עם הנעה כפולה. אתם יכולים לנחש באיזו גרסה אנחנו מעדיפים לנהוג.

יתרונות: איכות סביבת נהג, התנהגות כביש, ביצועים ב-2.0 ל‘
חסרונות: בידוד רעשים, נוחות נסיעה בעיר, אבזור

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות
צילום: בני דויטש

מרצדס A קלאס
זהו הדור הרביעי של מרצדס A קלאס, וברור שבמרצדס כבר הבינו איך לבצע מכונית קומפקטית מוצלחת. היא נוחה למדי, מבצעת היטב, מתנהגת וחסכונית למדי ומציעה את אחת מסביבות הנהג המרהיבות שבנמצא. כמו מתחרותיה היא מוצעת בגרסאות כניסה לא חזקות במיוחד — 136 כ“ס ו-163 כ“ס — אך גם בגרסת ביניים מעוררת יותר (224 כ“ס) ונכון להיום היא היחידה שמגיעה לכאן בגרסת קצה ספורטיבית וחזקה במיוחד — A45 AMG הנהדרת שמעמידה לרשות הנהג 421 כ“ס!

יתרונות: עיצוב, סביבת נהג, התנהגות, נוחות, A45 
חסרונות: מרחב במושב האחורי, בידוד רעשים, מחיר