חברת לובינסקי, יבואנית דגמי PSA – אופל, סיטרואן, פיג'ו, DS – מוסיפה עוד גרסה מחושמלת להיצע הגדול מאוד שלה, עם השקת ראשונה של גרסה היברידית-נטענת בדגם של סיטרואן, כאן רכב הפנאי הקומפקטי סיטרואן C5 איירקרוס.  

המכונה
המפרט הטכני של הגרסה ההיברידית-נטענת דומה לזה של פיג'ו 3008, החולקת עמה אותה פלטפורמה, כאן במהדורת ההנעה הקדמית. מנוע טורבו-בנזין מייצר 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ, מנוע חשמלי המורכב מלפנים מייצר 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ, והתפוקה הכוללת היא 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, גם כאן מצמדים רטובים במקום ממיר מומנט, וההנעה כאמור קדמית. משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.7 שניות והמהירות המרבית 225 קמ"ש בפעולה מלאה, 135 קמ"ש בחשמל בלבד. 

1641755
צילום: רונן טופלברג

הרכב מצויד בסוללות ליתיום-יון 13.2 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 61 ק"מ (WLTP). צריכת הדלק הממוצעת לפי תקן זה היא 71.4 ק"מ/ל'.

כמו ב-3008, לגרסה הנטענת מתלה רב-חיבורי חדש מאחור במקום קורת מתח בגרסאות הרגילות, והיא מצוידת בבולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית. נפח תא המטען 460 ליטרים, 120 ליטרים פחות מאשר בגרסאות הבנזין; נפח מיכל הדלק 37 ליטרים, 21 ליטרים פחות מאשר בגרסאות אלה.

1641752
צילום: רונן טופלברג

הפרטים
סיטרואן C5 איירקרוס בגרסה ההיברידית-נטענת מוצע ברמת הגימור 'שיין פק' הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, מצלמה היקפית, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

1641751
צילום: רונן טופלברג

מחיר גרסה זו הוא 225,000 שקלים, כולל עמדת טעינה, לעומת 185,000 שקלים לגרסת הבנזין ברמת גימור דומה.

האחריות לכל הרכב היא ל-5 שנים או 120,000 ק"מ, לסוללות 8 שנים או 160,000 ק"מ. בין שאר ההטבות בתקופת ההשקה גם הנחה של 5000 שקלים.

1641750
צילום: רונן טופלברג