סיטרואן C5 איירקרוס - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חיצוני ופנימי, עידון, אבזור, מרחב, תא מטען, נוחות

חסרונות / תפעול חלק מהמערכות בסביבת נהג, התנהגות כביש פחות חדה

בשורה התחתונה / מרבד הקסמים חזר

סיטרואן C5 איירקרוס 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    לסיטרואן כבר היה בעבר רכב פנאי קומפקטי. הוא נקרא C קרוסר ולמעשה היה מיצובישי אאוטלנדר עם סמל של סיטרואן.

    C5 איירקרוס הוא משהוא אחר לגמרי. הוא פותח ע"י היצרנית הצרפתית – מה שהופך אותו לרכב הפנאי הקומפקטי הראשון שלה – מבוסס על פלטפורמת EMP2 של הקונצרן, וממדיו מהנדיבים בקטגוריה ונדיבים מחלק מאחיו לפלטפורמה (גרנדלנד X ו-3008).

    C5 איירקרוס משתמש במערך הבולמים החדשני של היצרנית (מנגנון שכולל למעלה מ-20 פטנטים) שמבטיח נוחות נסיעה ברמה גבוהה במיוחד.

    המנועים מוכרים משאר דגמי הקונצרן, כשהרלוונטיים לשוק המקומי: טורבו-דיזל בנפח 1.5 ל’ (130 כ“ס) וטורבו-בנזין בנפח 1.6 ל’ (180 כ“ס).

    לשניהם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה קדמית.

    מפרט הבטיחות מלא ודומה לזה שנבחן הדגם במבחן הריסוק האירופי, בו זכה לדירוג של חמישה כוכבים.

    סיטרואן C5 איירקרוס הגיע לישראל בתחילת חודש יוני 2019.

  • עיצוב ונוכחות

    אפקט ההגעה של ה-C5 איירוקרוס מאוד מרשים. זה נובע מהמראה המעוגל ששונה מאוד ממה שמסתובב כיום על הכביש, ומהפרופורציות הגדולות. יחד עם סממנים מוכרים משאר דגמי החברה, כמו חרטום המפלסים וכריות ה'אייר-באמפ' שבתחתית הדלתות, מתקבלת תוצאה מאוד אלגנטית וייחודית.

  • תא נוסעים ומטען

    המראה המעוגל מסתיר ממדים נדיבים ומהגדולים בקטגוריה. בסיס הגלגלים למשל, ארוך ב-6 ס"מ מזה של הפיג'ו 3008 וזהה ל-DS7 קרוסבק, אחיו לפלטפורמה.

     

    המשמעות היא המון מקום בתא הנוסעים, אבל עם הסתייגות. המושב האחורי מחולק לשלושה מושבים נפרדים שכל אחד מהן נע על ציר משלו.

     

    טווח התנועה גדול מאוד, כך שבמצב הרחוק ביותר יש מלא מקום, ובקרוב פחות מהסביר.

     

    בנוסף, עם ממדים שכאלה ניתן היה לצפות למרווח ראש טוב יותר.

     

    תא המטען פשוט ענק. נפחו 580 ליטר כשהמושבים האחוריים ניצבים, ואם תזיזו אותם קדימה על המסילה הנפח יזנק ל-780 ליטר, וזה עוד לפני שמקפלים אותם ליצירת חלל שטוח ועצום.

     

    תא הנוסעים משלב חומרים סבירים, עם עיצוב מתקדם ולא שיגרתי. יש לוח מחוונים דיגיטלי, צג מולטימדיה בגודל 8" שמרכז בתוכו כמעט הכל, ושפע של אבזור כבר מרמת הגימור הבסיסית.

     

  • מנוע וביצועים

    לגרסת הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, 180 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית (כמו לפיג'ו 3008). הביצועים טובים מאוד, אך יותר מרשימים בלחיצה מתונה על דוושה. עקיפות מבוצעות בקלות ושיוט מהיר נעשה ברוגע. צריכת הדלק טובה למדי - 11.5 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.

    מנוע הדיזל (1.5 ל', 130 כ"ס) מציג ביצועים טובים פחות בעומס מלא, אך בזכות נתון מומנט נדיב (מעל 30 קג"מ) וזמין בשימוש יום-יומי לא מורגש מחסור בכוח. צריכת הדלק מצוינת - 14.4 ק"מ לליטר במבחן מאומץ מאוד.

     

    הגרסה ההיברידית (1.6 ל', טורבו, 225 כ"ס) מציגה ביצועים טובים, דומים לאלה של גרסת הבנזין. התחושה שהיחידה פועלת בצורה פחות חלקה, אך הפער לא דרמטי. טווח הנסיעה החשמלי שנמדד עמד על 45 ק"מ, נאה. צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    אחרי שביצעה זאת לראשונה בדור השני של הקקטוס, סיטרואן עושה זאת גם כאן ומיישמת את מה שהיא מכנה "הנוחות המתקדמת של סיטרואן", שכוללת שתי בוכנות הידראוליות בכל אחד מקצות הבולם, לשיכוך מעודן ככל האפשר של תנועת המרכב, מושבים חדשים בעלי שלוש שכבות ריפוד שונות (רק ברמת הגימור הגבוהה, 'שיין-פק'), ובידוד משופר.

    התוצאה לא פחות מנהדרת.

    המחיר הוא בהתנהגות כביש פחות חדה ודינמית.

  • תמורה למחיר

    פערי המחיר בין רמות האבזור גדולים, אבל בשקלול כל המרכבים – מרחב פנימי, שימושיות תא מטען, אבזור, ביצועים ובעיקר נוחות – מתקבלת חבילה טובה מאוד.

  • חדש בדגם

    בחודש מרץ החל שיווק C5 בגרסה היברידית-נטענת (PHEV). גרסה זו משלבת בין מנוע בנזין (1.6 ל', 180 כ"ס) למנוע חשמלי להספק משולב של 225 כ"ס. היא מציעה טווח נסיעה חשמלי של כ-61 ק"מ. נפח תא המטען ירד ל-460 ל' ונפח מיכל הדלק צומצם ל-37 ל' במקום 580 ל' ו-58 ל' בהתאמה.

  • סיכום

    עם שילוב של בולמי זעזועים חדשים, מושבים עם שלוש דרגות שונות של ריפוד, ובידוד משופר, סיטרואן שמה את רכב הפנאי הזה בדרגה אחרת של נוחות.

סיטרואן C5 איירקרוס גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיטרואן C5 איירקרוס

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיטרואן C5 איירקרוס?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סיטרואן C5 איירקרוס

סיטרואן C5 איירקרוס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
סיטרואן C5 איירקרוס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.3 טרם נבחן טרם נבחן 11.6 13
18.5 טרם נבחן טרם נבחן 15.7 9
18.8 טרם נבחן טרם נבחן 16.0 8
71.4 טרם נבחן טרם נבחן 60.7 2
4
16.0