יונדאי חשפה את סנטה קרוז, טנדר שפותח כדי להיות "רכב הספורט ההרפתקני המוחלט". דגם זה, כך יונדאי, נוצר לגרים בעיר ורוצים "לברוח בסופי שבוע להרפתקאות מכל סוג". לכן, מוסיפה יונדאי, רכב זה הוא דו-שימושי מיסודו ובביצוע שלו. קדימון לדגם זה נחשף כקונספט עוד ב-2015 בתערוכת דטרויט ויונדאי הכריזה ב-2016 כי פניו מועדות לייצור. 

יונדאי סנטה קרוז – הטנדר שיצא מרכב פנאי
צילום: יונדאי

ממדיו של הטנדר החדש דומים לאלה של טנדרים יפנים מוכרים – בסיס הגלגלים של הטנדר החדש הוא 300.5 ס"מ, אורכו 497 ס"מ, רוחבו 191 ס"מ, גובהו 169 ס"מ. הממדים דומים, הבסיס שונה; זה אינו טנדר עם שלדת סולם/סרן אחורי חי. סנטה קרוז חולק אותה רצפה עם יונדאי טוסון החדש, ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-25 ס"מ מזה של טוסון המוארך, 32.5 ס"מ מהרגיל. יונדאי מציינת כי קוטר הסיבוב קטן יחסית ועומד על 12.1 מטרים.  

יונדאי סנטה קרוז – הטנדר שיצא מרכב פנאי
צילום: יונדאי

סנטה קרוז מוצע עם מנוע בנזין 2.5 ליטר 4 צילינדרים ותיבה אוטומטית 8 הילוכים – כל אחד בשתי גרסאות: הראשונה אטמוספרית, מייצרת 190 כ"ס ו-24.9 קג"מ, והתיבה אוטומטית רגילה; השנייה מוגדשת, התפוקה היא 275 כ"ס ו-42.8 קג"מ, התיבה דו-מצמדית וכוללת פקדי הילוכים מאחורי ההגה. 

שתי גרסאות אלה מוצעות עם הנעה כפולה, וזו משנה את הזרמת המומנט לפנים/אחור באופן אלקטרוני ולפי רמת האחיזה. לגרסה החלשה יותר עם הנעה קדמית כושר גרירה של 1590 ק"ג, לחזקה עם הנעה כפולה 2270 ק"ג.

יונדאי סנטה קרוז – הטנדר שיצא מרכב פנאי
צילום: יונדאי

הדגם החדש מצויד במפרט בטיחות עדכני כנדרש, כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעה על פתיחת דלת עם סכנה. בין השאר, ניתן להתניע את הרכב מרחוק, ליצור פרופיל משתמש, יש לו אוורור במושבים הקדמיים ועוד.

דגם זה לא צפוי בישראל השנה, אך יש מצב ליבוא בשנה הבאה.

יונדאי סנטה קרוז – הטנדר שיצא מרכב פנאי
צילום: יונדאי