יונדאי טוסון 2025

יונדאי טוסון 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בשנת 2021 נחת בישראל הדור הרביעי של יונדאי טוסון. ממדיו של הדגם דומים למקובל בקבוצה, כשאת הרצפה, יחידות הכוח ומרבית המכלולים הוא חולק גם הפעם עם קיה ספורטאז' העדכני.

     

    ביוני 2024 נחתה בישראל גרסה מחודשת, לאחר שהטוסון עבר מתיחת פנים. במסגרת מתיחת הפנים עבר הרכב עדכונים חיצוניים מינוריים, אולם סביבת הנהג שונה לחלוטין ומתכתבת באופן הדוק יותר עם דגמיה העדכניים והחשמליים של היצרנית.

     

    מול הנהג גלגל הגה חדש בעל שלושה חישורים דקיקים ומאחוריו לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל "4 ברמות האבזור הנמוכות ו-"12.3 ברמות הגבוהות. לצד לוח המחוונים ועל אותו מישור מסך מולטימדיה חדש, "12.3, ומתחת בקרת אקלים מפוצלת חדשה. בנוסף, בורר ההילוכים עבר לצד גלגל ההגה, וזה אפשר לעצב באופן שונה את הקונסולה שבין המושבים לטובת תאי אחסון ומיקום נוח לסלולר.

     

    שינוי נוסף נעשה במנוע. זהו אותו טורבו-בנזין 1.6 ליטר, שאף חודש בתזמון שסתומים עדכני. עם זאת, ההספק המרבי נחלש ב-20 כ"ס וירד ל-160 כ"ס, ואילו המומנט נותר ללא שינוי: 27 קג"מ. התיבה הדו-מצמדית עם 7 הילוכים שופרה וההנעה נותרה קדמית. בשל הפחתת ההספק, הביצועים נחלשו: כעת 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 192 קמ"ש, לעומת 8.8 שניות ו-201 קמ"ש בעבר. במאי 2025 הושקה בישראל גרסה היברידית, אשר,בניגוד למקובל, בעלת בסיס גלגלים ואורך גדולים יותר מאשר בדגם הרגיל, ומצוידת גם בהנעה כפולה. האורך גדל ב-13 ס"מ ל-464 ס"מ, בסיס הגלגלים צמח ב-7 ס"מ, ל-275.5 ס"מ, ובהתאם - נפח תא המטען גדל ל- 610 ליטר לעומת 515 ליטר. אולם גם המשקל תפח משמעותית - 1791 ק"ג לעומת 1429 ק"ג.

     

    חטיבת הכוח מורכבת ממנוע ה-1.6 ליטר טורבו המוכר בצימוד למנוע חשמלי להספק משולב של 230 כ"ס ו-37.4 קג"מ. לרכב סוללת 1.49 קג"מ ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    הדור הנוכחי של טוסון מעוצב לתפארת. מתיחת הפנים טיפלה במעט בפגושים, פנסים וחישוקים, אבל הרושם הוא שהמעצבים דילגו על המטלה, והשאירו את המראה הנאה כפי שהיה.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג בדגם המחודש שונה לחלוטין, נאה ומודרנית. המערכות כוללות הרבה מידע וחיוויים, תצוגות ברורות, ממשק מהיר, ותפעול מצוין של הכל. המרחב נדיב מלפנים, מאחור ובתא המטען.

    מלפנים תנוחת נהיגה גבוהה כמתבקש מדגמי פנאי ושדה הראייה טוב לכל כיוון. מאחור הכניסה נוחה, הישיבה גבוהה, המושבים נוחים, ובכל רמות הגימור יש אפשרות לכוון את זווית המשענת, וקביעת טמפרטורה נפרדת לאזור זה.

     

    תא המטען בגרסת הבנזין גדול (515 ליטר), סף הטענה יחסית נמוך, יש רצפה כפולה מתקפלת וגלגל חלופי בגודל מלא. בגרסה ההיברידית הכניסה מאחור משופרת בזכות הדלתות המוארכות. המרחב כאן טוב בהרבה, וגם תא המטען תפח בנפחו והוא שימושי ויעיל.

  • מנוע וביצועים

    במסגרת מתיחת הפנים איבדה גרסת הבנזין 20 סוסים (160 כ"ס כעת), ומציגה נתון תאוצה פחות זריז מבעבר. אבל לא תחושו בהבדל כלשהו בעיר וגם לא בנסיעה פרברית.

    כיול המצערת החד מבטיח שגם ליטוף של הדוושה מקפיץ את הרכב קדימה, וכשצריך לעקוף, 160 הסוסים יודעים לעשות את העבודה כראוי. היכן מורגש המחסור? כשהקצב ממש עולה ורוצים לסגור עקיפה זריזה בכביש עם נתיב אחד לכל כיוון בחלון זמן דחוק.

    חלק מזה נובע גם בגלל היסוס מובנה בתיבת ההילוכים. אבל זה די בשוליים כי ביום-יום פעולת התיבה מאוד חלקה ונעימה.

    בגרסה ההיברידית הביצועים טובים כמובטח, והרכב שומר על יכולת טובה גם בעליות ארוכות כאשר הסוללה ריקה. בשיוט מהיר הרכב נע באופן נעים מאוד, והאצות הביניים טובות ונעשות בקלילות, באופן שמזכיר מנועי דיזל מוצלחים. בימים לוהטים ובקטעים מאומצים הרעש הבוקע ממערך האוורור של הסוללה מאחור נשמע מדי. בעומס ממש נמוך הרכב יכול לנוע גם בחשמל בלבד.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    נתון צריכת הדלק בגרסת הבנזין נותר בינוני ביחס למקובל גם לאחר העדכון, כאשר במבחן המאומץ שלנו עמדה הצריכה על 9.3 ק"מ/ל'. צריכת הדלק בגרסה ההיברידית טובה יותר, אבל לא פורצת גבולות: בין 10.2 ק"מ/ל' ביום מבחן מאמץ ל-12.5-13 ק"מ/ל' בקצב נינוח; בכל זאת, ולמרות ההנעה ההיברידית, זהו רכב כבד יותר וכפול הנעה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.9 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      12.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      52 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    בגרסת הבנזין, במהירות עירונית שיבושים בינוניים מטופלים היטב, אבל שברי אספלט קטנים גורמים לרטט, ואילו מפגש עם מפגע גדול כמו בור או פס האטה לא תמיד נספג היטב. מחוץ לעיר המצב משתפר בהרבה וטוסון נעים למדי בשיוט, מרוסן ומהודק. בנוסף, בידוד רעשי המנוע והרוח טובים, אך רעשי הצמיגים מעט בולטים.

     

    בשבילים מקבלים תמונה דומה, עם נוחות נסיעה בינונית במהירות נמוכה שהולכת ומשתפרת ככל שהיא עולה. היכולת הדינמית מרשימה למדי גם כאשר טוסון נדחק לפינות. זוויות הגלגול נותרות מתונות, האחיזה טובה, ההיגוי בעל משקל טוב והוא מדויק וחד, והבלימה נחושה. בגרסה ההיברידית, ההבדלים בממדים, במשקל, בהנעה, בבידוד משנים מרכיבים רבים בהתנהלות הרכב על האספלט, בשבילים ובתוך הפניות.

     

    בעיר, נוחות הנסיעה טובה – והרכב מטפל היטב בשיבושים קטנים. גם מחוץ לעיר ועל אספלט סביר הנוחות טובה, אך במהירות גבוהה כאשר הרכב פוגש בשיבושים גדולים הנוחות נפגעת, גם בגלל שהמרכב מתנדנד בתגובה לכך. הבידוד המשופר אחראי גם לכך שרעשי הכביש מוחרשים יחסית ורעשי הרוח עולים כאשר המהירות גוברת.

    בנהיגה בעיר וכאשר צריך לתמרן, קוטר הסיבוב הגדול יותר, כמעט מטר, מורגש. בכל הקשור ליכולת דינמית, ובהשוואה לטוסון הרגיל, המהדורה ההיברידית הגדולה והכבדה יותר מחודדת פחות בכביש המפותל - אבל עדיין טובה. הבלימה אינה חדה בעומס כבד, וכמו בעוד דגמים עם מערכת היברידית, קשה למנן את הדוושה לפעולה מדויקת.

  • תמורה למחיר

    הדגם המעודכן (שנחת בארץ ביוני 2024) משקף עלייה של 5000 עד 15,000 שקלים לפי רמת האבזור. זה לא מעט, אבל גם שאר הדגמים בקטגוריה התייקרו – כך שטוסון, שהציע את אחת החבילות האטרקטיביות בסגמנט, נותר כזה גם אחרי מתיחת הפנים. הגרסה ההיברידית מעניקה תמורה טובה עוד יותר.
  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי טוסון בגרסת הבנזין מוצע בארבע רמות גימור: ברמת 'פרימיום' האבזור כולל: חישוקי 18 אינץ', אפשרות לגג שחור, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, ממשקי קישור אלחוטיים לאנדרואיד ואפל ועוד. רמת 'פנורמיק' מוסיפה גג זכוכית ותאורת אווירה.

     

    'לקשרי' כוללת בנוסף: חישוקי 19 אינץ', תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בורר הילוכים חדש, פקדי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מחוונים מוקרנים, קיפול מושבים אחוריים בלחיצת כפתור ופריטי עיצוב חיצוניים נוספים. רמת 'עילית': מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי למושבים כולל אוורור וריפוד עור. הטוסון ההיברידי משווק בארבע רמות גימור שונות: לרמת 'פיור' חישוקי "17, תאורת לד , צג "12.3 עם ממשקי קישור אלחוטיים, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת כולל פתחים מאחור ועוד.

     

    רמת 'אקזקיוטיב' מוסיפה חישוקי "19, גג זכוכית ועוד. רמת אבזור 'אולטימייט' כוללת גם תאורת לד אחורית, דלת אחורית חשמלית, מחוונים מוקרנים, ריפוד עור, אוורור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים ועוד. ברמה הבכירה, 'אקסלנס', גם מצלמות היקפיות (כולל הקרנת תמונת שטח מת במחוונים), מערכת שמע משודרגת (בוז) ועוד.

  • בטיחות

    בשנת 2021 יונדאי טוסון נבדק ביורו NCAP וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. הציונים: 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-70% במערכות בטיחות. במפרט הבטיחות של גרסת הבנזין: 7 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת כסטנדרט.

    רמת 'לקשרי' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של שטח מת, התראה ובלימה לתנועה חוצה בצומת. רמת 'עלית' מוסיפה בלימה אוטונומית ביציאה מחניה, תצוגה בלוח המחוונים לרכב בשטח מת.

    לגרסה ההיברידית, בכל רמות הגימור, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמה הבכירה, 'אקסלנס', מערך בטיחות מתקדם יותר.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה היברידית, במאי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי טוסון מציע חבילה מעוצבת ואטרקטיבית.

יונדאי טוסון שאלות ותשובות

מחיר יונדאי טוסון נע בין 188,990 ₪ לגרסת Premium ועד 248,900 ₪ לגרסת Excellence היברידית. הגרסה הפופולרית Premium עולה 188,990 ₪
אגרת רישוי שנתית: 2,722 ₪. המחיר כולל מס ירוק והוא קבוע לכל הגרסאות.
רמת הגימור פרימיום (188,990 ₪) מציעה יחס מחיר-ביצועים מעולה עם כל האבזור החיוני. גרסה זו מומלצת לרוב הקונים.
עלויות שנתיות: אגרת רישוי 2,722 ₪, ביטוח מקיף 4,300 ₪, ביטוח חובה כ-600 ₪. סך הכל כ-7,600 ₪ לשנה.
7 כריות אוויר סטנדרט בכל הגרסאות: 2 קדמיות, 2 צידיות, 2 וילון ו-1 כרית נהג ברכיים.
בלימה אוטונומית, שמירה אקטיבית על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים והתראה על שכחת ילד ברכב.
5 כוכבים ביורו NCAP (2021). ציונים: 86% הגנה על מבוגרים, 87% הגנה על ילדים, 70% מערכות בטיחות.
ציון יורו NCAP להגנה על הולכי רגל: 66%. מערכת בלימה אוטונומית מזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים. כרית אוויר נוספת לפגיעה בהולכי רגל בגרסאות גבוהות.
טיפול שנתי ממוצע: 1,500-2,500 ₪. כולל החלפת שמנים, מסננים ובדיקות.
אחריות יבואן: 5 שנים או 150,000 ק"מ (הראשון מבין השניים). אחריות לכל רכיבי הרכב.
בתחזוקה נכונה: 12-15 שנים או 200,000 ק"מ. האמינות יורדת אחרי 10 שנים במנועי יונדאי ישנים יותר. המנוע 2.0 אטמוספרי עמיד יותר מה-1.6 טורבו.
בגרסת 1.6 טורבו: כ-9 ק"מ לליטר בתנאי מבחן. הגרסה ההיברידית צורכת כ-10-12 ק"מ לליטר בתנאי המבחן.
62 ליטרים. עם צריכה של 9 ק"מ לליטר, טווח נסיעה של כ-550 קילומטר.
נסיעה עירונית בלבד: 6-7 ק"מ לליטר בגרסת 1.6 טורבו. בגרסה ההיברידית: 9-10 ק"מ לליטר בעיר. משפר משמעותית כשמשלבים נסיעה בינעירונית.
בגרסת 1.6 טורבו (160 כ"ס): 0-100 קמ"ש ב-9.9 שניות. בגרסה ההיברידית (230 כ"ס): ביצועים טובים יותר, עם 8.4 שניות ל-100 קמ"ש
ההיברידי: ארוך ב-13 ס"מ, ההנעה כפולה, תא מטען גדול יותר (610 ל'), הספק המנוע גבוה יותר 230 כ"ס, צריכת הדלק טובה יותר.
שמירת ערך טובה יחסית לקטגוריה. יונדאי נחשבת למותג אמין.
היגוי מדויק וחד, משקל טוב. קל לתמרון בעיר ויציב במהירות גבוהה. קוטר הסיבוב, 11.8 בגרסה ההיברידית ו-10.9 ברגילה סביר לרכב בגודל זה.
חלקי חילוף זמינים ובמחיר סביר. פנסים, מראות ופגושים במחיר תחרותי יחסית לקטגוריה.
תשלום חודשי מ-1,714 ₪ לגרסת Premium עם מקדמה של 25% ותקופה של 5 שנים (6.9% ריבית).
הגרסה הרגילה (2WD) מתאימה לדרכי עפר קלות. הגרסה ההיברידית (4WD) מתמודדת טוב עם שטח קל וטיולים.
אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי אלחוטיים ברוב הגרסאות. חיבור יציב ומהיר, טעינה אלחוטית לטלפון ברמות הגימור הגבוהות.
מהירות מרבית: 192 קמ"ש בגרסת 1.6 טורבו. הגרסה ההיברידית מגיעה למהירות דומה עם ביצועים טובים יותר.
משקל: 1,429 ק"ג בגרסה הרגילה, 1,791 ק"ג בגרסה ההיברידית. המשקל הנוסף בהיברידית נובע מהסוללה ומערכת ההנעה הכפולה.
עם עומס מלא (5 נוסעים וציוד) המנוע 1.6 טורבו מתאמץ בעליות תלולות. הגרסה ההיברידית מתמודדת טוב יותר עם עומס בזכותההספק הגבוה יותר.
בגרסה ההיברידית בלבד. מערכת ההנעה הכפולה אוטומטית, מפעילה את הגלגלים האחוריים לפי הצורך. משפרת את האחיזה בכביש רטוב ובשטח קל.
515 ליטר בגרסת הבנזין, 610 ליטר בגרסה ההיברידית. יש רצפה כפולה מתקפלת וגלגל חלופי בגודל מלא.
בסיס גלגלים: 268.5 ס"מ בגרסה רגילה, 275.5 ס"מ בגרסה ההיברידית. לגרסה הארוכה מרווח פנים משופר ויציבות כיוונית עדיפה.
אורך: 451 ס"מ (רגיל), 464 ס"מ (היברידי). רוחב: 186 ס"מ. גובה: 166 ס"מ. גודל נוח לחנייה ולנסיעה עירונית.
Premium (בסיסית): חישוקי 18", מפתח חכם, בקרת אקלים. Luxury: חישוקי 19", דלת חשמלית למטען. Elite: מצלמות היקפיות, מושבי עור, אוורור.
בעיר: נוחות בינונית, מרגיש שיבושים קטנים. בכביש מהיר: נוח ויציב. מושבים נוחים מלפנים ומאחור.
כן, מאוד מתאים. 5 מקומות ישיבה נוחים, תא מטען גדול, מערכות בטיחות מתקדמות ומרחב טוב לילדים.
איכות טובה בגרסאות הגבוהות עם ריפוד עור. בגרסאות נמוכות הפלסטיק נראה בסיסי אך עמיד.
מתפקד טוב בחורף. הגרסה עם הנעה כפולה (היברידית) מתאימה לתנאי שלג. חימום מהיר ומערכת מזגן יעילה.
בידוד טוב של רעשי מנוע ורוח. רעשי צמיגים קצת בולטים במהירות גבוהה. הגרסה ההיברידית שקטה יותר.
איכות גימור טובה, מתחרה בדגמים אירופיים. עיצוב מודרני ואטרקטיבי. חומרים איכותיים ברמות הגימור הגבוהות.
מזגן תלת-אזורי (נהג, נוסע, אחורי), פועל יעיל בקיץ ובחורף. בקרה דיגיטלית ופקדים פיזיים נוחים.
כניסה נוחה דרך דלתות רחבות שמשתפרת בגרסה ההיברידית הארוכה. גובה ישיבה נוח, מרחב ראש ורגלים טוב. מתאים לשלושה מבוגרים או שני כיסאות בטיחות.
חניה קלה יחסית למידות. מצלמת רוורס וחיישנים עוזרים. קוטר סיבוב 10.9 מטר בגרסה רגילה, ו-11.8 מטר בהיברידית. מתאים לחניה עירונית.
מעולה לנסיעות ארוכות. מושבים נוחים, מרחב פנימי טוב, בידוד טוב מרעשים. מיכל דלק של 62 ליטר מאפשר טווח נסיעה ארוך. בקרת שיוט אדפטיבית עוזרת.
הגרסה ההיברידית כוללת אבזור עשיר יותר כסטנדרט: מערכת שמע BOSE, מצלמות היקפיות, מושבי עור, ועוד.
מסך 12.3 אינץ' עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי אלחוטיים. הממשק מהיר וקל לתפעול, תומך בעברית מלאה.
מצלמת רוורס עם חיישנים, תמונה ברורה וסימון קווי חנייה. ברמות הגימור הגבוהות יש מצלמות היקפיות 360 מעלות.
פועלת היטב במהירות כביש מהיר. שומרת מרחק בטוח, מותאמת למהירות התנועה. יש נטייה להיות זהירה מדי בפקקים. פשוטה לתפעול.
טוסון וספורטאז' חולקים פלטפורמה. טוסון מציע מראה מעוצב יותר, ספורטאז' יותר פרקטי. שניהם באיכות דומה ובטיחות גבוהה.
טוסון: יותר מעוצב ואבזור עשיר. מאזדה: נהיגה ספורטיבית יותר ואמינות גבוהה. שניהם באיכות דומה.
טוסון: יותר גדול ומרווח, אבזור עשיר יותר. קשקאי: חסכוני יותר בדלק, מחיר נמוך יותר. איכות דומה בשניהם.
טוסון: מרחב גדול יותר, מחיר תחרותי. פיג'ו 3008: עיצוב פנים ייחודי, נהיגה מהנה יותר. שניהם באיכות גבוהה ומערכות בטיחות מתקדמות.
2024: מתיחת פנים עם מסכי מחוונים חדשים, מנוע חלש יותר (160 כ"ס). 2025: הוספת גרסה היברידית ארוכה יותר.

יונדאי טוסון מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי טוסון השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    יונדאי טוסון
    יונדאי טוסון 1.6 ל' Long, טורבו היברידי, אוט', Excellence ,4x4
    מחיר מחירון ₪248900
  • ג'אקו 7
    ג'אקו 7, אוט', 1.6 ל' טורבו, Executive ,2x4
    הספק כוח סוס 147
    מחיר מחירון ₪169900
  • צ'רי טיגו 7 פרו
    צ'רי טיגו 7 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Comfort
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪164950
  • קופרה פורמנטור
    קופרה פורמנטור (מ. פנים), 1.5 ל' טורבו eTSI, היברידי מתון, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪199900
  • KGM טורס
    KGM טורס (מתיחת פנים), 1.5 ל' טורבו, Urban ,2x4
    הספק כוח סוס 163
    מחיר מחירון ₪169900
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • פיג'ו 3008
    פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990

חוות דעת גולשים על יונדאי טוסון

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (11)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

3.7

נוחות השימוש ואבזור

4.6

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.9

יש לכם יונדאי טוסון? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.