יונדאי טוסון - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חוץ ופנים, אבזור, מרחב לנוסעים

חסרונות / צריכת דלק, בידוד רעשים

בשורה התחתונה / שווה בדיקה

יונדאי טוסון 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    זהו הדור הרביעי של יונדאי טוסון, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית, והוא נחשף לראשונה בשנת 2020.

    בדור החדש של טוסון ביונדאי בחרו להעניק לו עיצוב מתקדם, מודרני ומאוד בולט לעין. מדובר ברכב שימשוך מבטים מהסביבה.

    ממדיו החיצוניים גדולים מאלה של טוסון היוצא, אבל רק במעט. מדובר ברכב בעל ממדים מקובלים לקטגוריה: א‘ 450 ס“מ, ר‘ 186.5 ס“מ, ג‘ 165 ס“מ ובסיס גלגלים של 268 ס“מ.

    בדור זה יונדאי שמה דגש רב על אבזור והנעמת זמנם של היושבים בטוסון. כך למשל, כתלות ברמת הגימור, בדגם ישנה בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים כולל פתחי מיזוג לא ישירים, אוורור למושבים מלפנים, חימום לכל המושבים, אפשרות להשמעת מוזיקה שונה מלפנים ומאחור ועוד.

    היצע המנועים בישראל מתבסס על שני מנועים מוכרים מהדור היוצא שעברו עדכון ושדרוג משמעותי כדי להשתייך למשפחת המנועים החדשה של היצרנית המכונה ‘סמארטסטרים‘. הראשון הוא מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 156 כ“ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 היל‘. השני הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל‘ המפיק 180 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם 7 היל‘.

    בחו“ל קיימות גרסאות הנעה נוספות וביניהן מנוע דיזל בהספקים שבין 115 כ“ס ל-180 כ“ס כולל גרסאות עם מערך היברידי-מתון. בראש ההיצע גרסה היברידית נטענת עם מנוע טורבו-בנזין בעלת הספק כולל של 230 כ“ס.

    השיווק של טוסון בישראל החל באפריל 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    לטוסון החדש הופעה חסונה, מודרנית ומיוחדת בזכות קווים נאים, יחידות תאורה מקוריות ושילוב בין סממני פנאי לסיומת קופה שמוסיפה עניין. בקיצור, יונדאי טוסון נראה נהדר.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מרשימה לא פחות מהעיצוב החיצוני. הקווים נקיים ומודרניים והגוונים של הריפוד והדיפונים מוסיפים לתחושה הטובה. איכות החומרים וכך גם ההרכבה.

    לוח המחוונים הדיגיטלי נאה, וגם הקונסולה המרכזית עם מסך המולטימדיה (8 אינץ’) עשויה היטב ולכך מוסיף טוסון הנדסת אנוש טובה לרוב.

    המרחב מלפנים טוב אך תנוחת הנהיגה אינה מושלמת. גם המושבים עצמם פחות נוחים לטעמנו.

    המרחב מאחור נאה ביותר בזכות מרווחי רגליים טובים ומרווח ראש מספק. גם כאן ישנם דיפונים נאים ואפילו בקרת אקלים.

    תא המטען גדול (515 ל‘) ושימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    גרסת הטורבו שנבחנה (1.6 ל‘, 180 כ“ס) מציעה ביצועים טובים למדי ברוב המצבים אך בגלל אופיה הרגוע — לא מעט בגלל תגובות איטיות של תיבת ההילוכים — התחושה לעיתים פחות נמרצת מהצפוי.

    צריכת הדלק לא הרשימה — 9 ק“מ לליטר במבחן מאומץ, 11.5 ק“מ לליטר בשיוט.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של טוסון מספקת. לרוב יטפל היטב בשיבושים, אך לעיתים יורגשו מדי כמו גם נדנוד מיותר במעבר על רצף שיבושים. רעשי הכביש בולטים.

    התנהגות הכביש של טוסון נוטה לצד הבטוח ונטול ההפתעות. וזה בסדר גמור.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו התייקר במעט ביחס לדור היוצא, אך הוא מציע חבילה מאוד משכנעת.

  • סיכום

    טוסון חזר למשחק

יונדאי טוסון גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי טוסון
יונדאי טוסון גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1999
155
1,688
159,900
1598
180
1,794
169,900
1598
180
1,867
176,900
1598
180
1,920
181,900
1598
180
2,026
191,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי טוסון?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי טוסון

יונדאי טוסון צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
יונדאי טוסון צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
12.2 טרם נבחן טרם נבחן 9.3 14
13.8 טרם נבחן טרם נבחן 11.2 12
14.0 טרם נבחן טרם נבחן 11.3 12
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 11
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 11
6
9.3