פורד ישראל מתחילה בשיווק פורד ברונקו החדש והמאוד מדובר, רכב שטח המחייה שושלת שהחלה ב-1965 ופסקה ב-1996. ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות מחוץ לארה"ב שתקבל את הדגם החדש.

לאור הביקוש ומכיוון שמספר הכלים מוגבל, הרכב יימכר דרך אתר ייעודי החל ביום ג' ה-3.8.21 בשעה 08:00; האתר ייסגר להזמנות ברגע שיוזמן הרכב האחרון במכסה שהוקצבה לישראל. לקוחות שיזמינו את הרכב לאחר הפקדת מקדמה, יוזמנו טלפונית למפגש עם מומחי פורד כדי לתפור את החבילה המתאימה להם. בהמשך הם ישתתפו באירוע של נהיגת הדגמה לפי הגרסה שהזמינו.

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן

דגם חדש
ברונקו החדש הוכרז ב-2020. במפרט הבסיסי מנוע טורבו-בנזין 2.7 ליטר V6 המייצר 330 כ"ס (5250 סל"ד) ו-57.4 קג"מ (3100 סל"ד), תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים, יחס העברה נמוך, הנעה אחורית המשולבת לכפולה. ברונקו מבוסס על שלדת סולם (זו המשרתת גם את הטנדר ריינג'ר), מלפנים עצמות עצה כפולות, מאחור סרן חי, קפיצי סליל.

הרכב מוצע בגרסה קצרה עם 2 דלתות ובסיס גלגלים של 255 ס"מ, וארוכה עם 4 דלתות ובסיס גלגלים של 295 ס"מ. לבחירה גג קשיח או רך, ניתן להסיר את הגג ואת הדלתות, לא ניתן להשטיח את השמשה הקדמית.

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן

מרווח הגחון של ברונקו הוא 29.2 ס"מ, וזוויות המרכב הן: גישה, 43.2 מעלות; בטן, 26.3 מעלות; נטישה, 37 מעלות (נתוני מרכב 4 דלתות, 'ווילדטראק').    

שלוש גרסאות
ברונקו מוצע בשלוש גרסאות שטח שונות במרכב 4 דלתות, שתיים עם מרכב 2 דלתות, כולן ברמת הגימור הגבוהה 'לוקס'.

במפרט הטכני בשלוש הגרסאות: סרן אחורי דאנה 44; מערך מצבי ניהוג GOAT הכולל 7 סוגי שטח/תנועה; חבילת "טרייל טול-בוקס" הכוללת: מערכת להקטנת קוטר הסיבוב בשטח על ידי בלימת גלגל אחורי פנימי; "בקרת שיוט" בשטח מאתגר, גם טכני (ירידה, עלייה); "נהיגה בדוושה אחת", כאשר כל הרפיה מהמצערת מפעילה את הבלמים.

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן

במפרט האבזור בכולן: תאורת לד ייחודית, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ב-4 דלתות, מולטימדיה עם צג "12 וממשקי קארפליי, מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&O, משטח הטענה; במפרט הבטיחות בכל הגרסאות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת להימנעות מתאונה ועוד.

ל'אואטר בנקס' (Outer Banks; עם 2 או 4 דלתות) מפרט השטח המרוכך יותר; יחסי העברה בהילוך הכוח ובסרן מהירים יותר, הנעה כפולה לפי צורך, ללא דיפרנציאלים ננעלים, סרן קדמי דאנה 190, חישוקי "18, צמיגי "32.

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן

'בדלנדס' (Badlands; עם 2 או 4 דלתות), מיועד לשטח טכני מאתגר, ובמפרט: הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לניתוק מוט הייצוב הקדמי, סרן קדמי דאנה 210, בולמי בילשטיין, יחסי העברה קצרים יותר בהילוך הכוח ובסרן האחורי, נעילת הדיפרנציאל המרכזי, האחורי והקדמי, פגוש קדמי מודולרי, מיגון גחון ומיגון צד, חישוקי "17, צמיגי "33, רצפת גומי ניתנת לשטיפה.

'ווילדטראק' (Wildtrak; רק ב-4 דלתות) המיועדת לשבילים, כוללת אותם מכלולי הנעה כפולה קבועה, נעילות, דיפרנציאלים, בולמי זעזעים, חישוקים, יחס העברה ב-Low; אין לה ניתוק מוט ייצוב, פגוש מודולרי, מיגונים; יש לה יחס ההעברה קצר עוד יותר בסרן האחורי, צמיגים 35, בידלוקס בחישוקים למניעת בריחת הצמיג לאחר הורדת לחץ אוויר.

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן

מחירים
ברונקו 'אאוטר באנקס' – 2 דלתות: 385,000 שקלים; 4 דלתות: 405,000 שקלים  
ברונקו 'בדלנדס' – 2 דלתות: 415,000 שקלים; 4 דלתות: 435,000 שקלים 
ברונקו 'ווילד טראקס' – 4 דלתות 450,000 שקלים

פורד ברונקו 2021 החדש בישראל – החל מ-385,000 שקלים
צילום: יצרן